Egy rövid parádi kitérő után, ahol „Hegyi Bajnokot” avattak, ismét visszatér a Hankook Racer Cup mezőnye jól megszokott pályáira, jelen esetben a Slovakiaringre. A szomszédos pálya nem ismeretlen a tehetségeket felvonultató sorozat résztvevőinek, hiszen minden évben visszatérnek erre a helyszínre. Pályaismeretük lévén pedig tisztában vannak azzal, hogy talán itt játssza a csapattaktika a legfontosabb szerepet. Hogy miért is? Mert ezen a pályán kifejezetten számít a szélárnyék, ha jó szélárnyékban tud menni az ember az egy, másfél másodpercet is jelenthet egy olyan mezőnyben, ahol sokszor tizedekre vannak egymástól a versenyzők. Az időmérős helyezés pedig, kisebb jelentőséget kap, mert még a mezőny közepéről is oda lehet érni a szélárnyéknak köszönhetően a mezőny elejére.
A leggyorsabb kanyarokkal rendelkező pálya újabb nehézséget jelenthet, hiszen komoly megterhelésnek lesznek kitéve a motorok, sokkal többet forognak, mint általában.
Ráadásul augusztusról lévén szó, az időjárás sem lesz kiszámítható, gyakran volt már esős idő, ami tovább nehezítette a körülményeket. A csapadék pedig lutri, egy apróbb hiba is megtréfálhatja a versenyzőket és ezáltal sok helyezés veszíthető. A Hungaroringhez képest Szlovákiában nagyon sok a kavicságy, vagyis egy malőr után sokan eshetnek a sóderágy fogságába.
Az előző futamon kaptunk már egy kis ízelítőt abból, hogy a fiatal versenyzők mennyire jók az esőben, Boldizs Bence a Pannóniaringen nehezen akadt legyőzőre. Így a bajnokság szempontjából érdekes eredmények születhetnek, az első -négy pilóta ugyanis csupán tíz ponton belül van. A szoros abszolút bajnoki állás pedig nem ad módot a hibázásra, mert akár egy nullázás is a tabella értékes helyezésébe kerülhet.
Vannak új visszatérők is a sorozatban, például Incze István, aki a múlt évben is aktív résztvevője volt versenyeknek, ezen a futamon ismét rajthoz áll.