A 2015-16-os szezonban látogatott el a sorozat először Mexikóba, akkor az ország fővárosában található Autódromo Hermanos Rodríguez versenypályán rendezték a futamot. Onnantól kezdve minden évben ez volt a helyszín, a 2021-es év viszont ebben is újdonságot hozott. Öt év után először ugyanis egy új város, egészen pontosan Puebla ad otthont a Formula-E mexikói versenyének, mely ezúttal dupla futamos fordulóként szerepel a naptárban.
A szombati futamot megelőző időmérő edzésen Pascal Wehrlein bizonyult a leggyorsabbnak, aki ezzel pályafutása második rajtelsőségét szerezte a Formula-E sorozatban. Mellőle Oliver Rowland indulhatott még az első sorból, a Nissan brit versenyzője alig maradt el a némettől, mindössze 0.058 ezredmásodperc volt a lemaradása. A Superpole szakaszba jutott még Jake Dennis, Jean-Eric Vergne, Maximilian Günther és Eduardo Mortara is, így ők alkották a legjobb hatot.
A rajtnál az élmezőnyben mindössze egy érdemi változás történt, Rowland ugyanis nagyon sok pozíciót bukott. Mint kiderült, már korábban gondjai voltak a rádiójával, a lámpák kialvása után pedig nagyon lassan tudott csak eljönni. A 14. helyig esett vissza, a legrosszabbul azonban mégsem ő járt. Nick Cassidy a 2-es kanyar kijáratán, rögtön az első körben a falba tette a Virgin autóját, így szinte azonnal jöhetett be a biztonsági autó.
Miután ismét elengedték a mezőnyt, sokan elég korán elkezdték felvenni a támadó módot. A legtöbben a mezőny hátsó részéből próbálkoztak ezzel a taktikával, de az addig élen álló Wehrlein is elég bevállalós volt. A Porsche pilótája a negyedik körben vette fel, sokat pedig nem veszített rajta, a hetedik körben ismét visszavette a vezetést.
23 perccel a vége előtt jött az újabb koccanás, Vergne pontosan ugyanott törte meg az autót, ahol a futam elején Cassidy is. Biztonsági autós szakasz ebből nem lett, de nem ez volt az egyetlen különbség, amíg az Virgin pilótája önhibájából esett ki, addig a kétszeres bajnokot meglökték.
Ahogy haladt előre a verseny, Wehrlein kezdett egyre jobban meglógni és az energiával is jól gazdálkodott, ám ekkor Sam Bird drámája miatt ismételten szerephez jutott a Safety Car. A Jaguar pilótája nagyszerűen ment, a 20. helyről rajtolva már a legjobb 10-en belül volt, amikor Alex Lynn segítségével ment neki a falnak. A helyszín ismételten ugyanaz volt, mint korábbi baleseteknél.
Az adok-kapok egyébként korábban is ment a mezőnyben, a tabella első két helyezettje is megtalálta egymást, Robert Frijns keményen nekiment és betette a bukótérbe De Vries autóját, amiért ő is megkapta a maga büntetését.
Az újraindítást kővetően Wehrlein ott folytatta, ahol korábban abbahagyta, mögötte viszont elég nagy harc ígérkezett a dobogóért. A két BMW pilóta, Dennis és Günther haladtak ekkor a második és a harmadik helyen, ám nem nyugodhattak meg, Eduardo Mortara folyamatosan próbálta támadni őket. A BMW dobogós álmai végül 5 perccel a limit idő lejárta előtt szálltak el, Dennis ugyanis nem tudta a Safety Car miatt időben felvenni a támadó módot, így ő is visszaesett, akárcsak a csapattársa, akinek nem volt meg a kellő tempója a végére.
A végjátékban mondhatni egyik német márka váltotta a másikat a dobogón, hiszen a két Audi kiváló tempót diktált. Lucas di Grassi és René Rast az addig elég gyorsnak tűnő Mortara elé kerültek, majd jött a dráma.
Miután mindkét Porschét kizárták a versenyből, így Pascal Werhlein ismételten a legvégén bukott el egy futamgyőzelmet Mexikóban. 2019-ban méterekkel a cél előtt fogyott el az energiája, most pedig technikai szabálytalanság miatt diszkvalifikálták őket: a csapat elmulasztotta meghatározni, milyen gumikkal mennek a versenyzőik (azaz Lotterer is erre a sorsra jutott). A győzelem így tehát Di Grassi kezébe került, aki ezzel pályafutása 11. sikerét aratta, valamint 36 esztendősen a versenysorozat legidősebb győztese lett. A brazil mellett még csapattársa, valamint Mortara állhatott még fel a pódiumra.
A folytatás vasárnap 17 órától a második verseny időmérő edzésével, majd 23 órától a futammal.
A futam végeredménye:
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
1. | Lucas di Grassi | Audi | 28 | |
2. | René Rast | Audi | 28 | 0.497 |
3. | Eduardo Mortara | Venturi | 28 | 2.277 |
4. | Alexander Sims | Mahindra | 28 | 10.443 |
5. | Jake Dennis | BMW | 28 | 11.473 |
6. | Antonio Félix da Costa | DS | 28 | 11.624 |
7. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 28 | 12.022 |
8. | Mitch Evans | Jaguar | 28 | 12.351 |
9. | Nyck de Vries | Mercedes | 28 | 12.936 |
10. | Alex Lynn | Mahindra | 28 | 13.154 |
11. | Oliver Turvey | NIO | 28 | 14.548 |
12. | Maximilian Günhter | BMW | 28 | 15.257 |
13. | Tom Blomqvist | NIO | 28 | 15.442 |
14. | Norman Nato | Venturi | 28 | 15.756 |
15. | Sergio Sette Camara | Penske | 28 | 16.971 |
16. | Robin Frijns | Virgin | 28 | 17.942 |
17. | Joel Eriksson | Penske | 15 | 18.285 |
18. | Sam Bird | Jaguar | 12 | |
19. | Jean-Eric Vergne | DS | 0 | |
20. | Nick Cassidy | Virgin | 28 | |
21. | Pascal Wehrlein | Porsche | 28 | |
22. | André Lotterer | Porsche | 28 | |
23. | Sebastian Buemi | Nissan | 24 | |
24. | Oliver Rowland | Nissan | 24 |