A start talán még a szerdainál is simábban alakult, da Costa könnyedén eljött az élen, nyomában Buemivel, és egyedül Nyck de Vries hívta fel magára a figyelmet agresszivitásával, aki több merész kísérlet után az első kör végére megelőzte Alex Lynnt a harmadik helyért. Lynn, a Mahindra beugrója egy ideig tartotta magát a holland mögött, majd lassan visszaesett az alsó pontszerző helyekre, amihez az is hozzájárult, hogy egyszer sikertelenül próbálta aktiválni a támadó módot.
A DS Techeetah-k tempója a verseny első felében nem emlékeztetett az egy nappal korábbira: az élen da Costát szorosan követte Buemi és a többi üldöző, és Jean-Eric Vergne sem tudott előremozdulni 8. rajthelyéről.
Törmelékek miatt néhány rövid teljes pályás sárga zászlós szakasz szakította meg a harcot, majd pedig egy akkor is, amikor de Vries alatt megállt a Mercedes. A korábban Frijns által megelőzött, de még így is egy negyedik helyet elbukó holland kipattant az autóból és igyekezett saját kezűleg biztonságos helyre tolni azt, mielőtt a versenyirányítás még reagált volna a mezőny lelassításával. A Mercedes pilótáját vizsgálat alá helyezték a veszélyes magatartása miatt, ügyével a verseny után foglalkoznak.
Ezt követően, a verseny utolsó húsz percében kezdett el da Costa elnyúlni az üldözőitől és kiépíteni pár másodperces előnyt Buemi, di Grassi és Frijns előtt, amíg a trió tagjai leginkább egymás előzgetésével foglalkoztak a támadó módok felvételei közben. Nagyot kapaszkodott viszont a másik Mercedesszel Stoffel Vandoorne, aki a 13. helyről rajtolt, és miután egy lendülettel megelőzte Oliver Rowlandet és Sam Birdöt, az utolsó körökre az 5. helyre ugrott fel. Utolérte az előtte lévőket is, de a hajrában előzés az élmezőnyben már nem történt. Da Costa végül a berlini versenyhullám második fordulóját is megnyerte, ezúttal Buemi és di Grassi társaságában felállva a dobogóra, így óriásira növelte előnyét a tabellán, hiszen az eddig hozzá legközelebb álló pilóták, mit Evans, Sims és Günther a második futamon is gyengélkedtek.
A csapattabellát a szezon elején még vezető BMW különösen rémes napot produkált: Alexander Sims akkumulátorcsere és az érte kapott büntetés okán a bokszutcából rajtolt, míg Maximilian Günther autója a középmezőnyben csatázva szerzett sérülést és kényszerült szárnycserére. Egy ponton a két BMW az utolsó két helyen haladt, az ősszel még remeklő csapat bármiféle bajnoki esélyei lassan elillannak.
Folytatás szombaton és vasárnap, immár a berlini pálya eredeti menetirányán!
A 2. berlini verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Antonio Felix da Costa | DS | 46:19.412 | 38 |
2 | Sébastien Buemi | Nissan | 3.090 | 38 |
3 | Lucas di Grassi | Audi | 8.296 | 38 |
4 | Robin Frijns | Virgin | 9.239 | 38 |
5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 9.695 | 38 |
6 | Sam Bird | Virgin | 10.081 | 38 |
7 | Oliver Rowland | Nissan | 13.897 | 38 |
8 | Edoardo Mortara | Venturi | 16.367 | 38 |
9 | André Lotterer | Porsche | 16.893 | 38 |
10 | Jean-Éric Vergne | DS | 20.919 | 38 |
11 | Alex Lynn | Mahindra | 21.288 | 38 |
12 | Mitch Evans | Jaguar | 22.157 | 38 |
13 | René Rast | Audi | 22.631 | 38 |
14 | Nico Müller | Penske | 23.579 | 38 |
15 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 23.987 | 38 |
16 | Neel Jani | Porsche | 26.381 | 38 |
17 | Daniel Abt | NIO | 35.424 | 38 |
18 | Sergio Sette Câmara | Penske | 35.727 | 38 |
19 | Oliver Turvey | NIO | 36.356 | 38 |
20 | Alexander Sims | BMW | 42.395 | 38 |
21 | James Calado | Jaguar | 52.828 | 38 |
- | Felipe Massa | Venturi | lemerült | 38 |
- | Max Guenther | BMW | - | 27 |
- | Nyck de Vries | Mercedes | - | 15 |