A motorsporttörténelem legintenzívebb fináléja? Ezzel a jelzővel illetik azt, amit a járvány miatt a Formula-E művel most másfél héten keresztül Berlinben, hiszen kilenc nap alatt hat, a Tempelhof repülőtéren rendezett versennyel zárják le az évadot. A nyitófutamon az ismert vonalvezetésen, de ellentétes irányban versenyzett a mezőny, amit teljesen új pályaként értelmeztek a pilóták.
Az örökkévalóságnak tűnő öt hónapos várakozás után a rajtpozíciójukat elfoglaló versenyzőknek újabb örökkévalóságot kellett várnia, mire elkezdtek kigyulladni a piros fények a rajtlámpán, de végül azért csak megkapták a jelzést a rajtra. Antonio Felix da Costa ellentmondást nem tűrően jött el a pole-ból, így csapattársa, Jean-Eric Vergne nem tudott ellene támadást indítani az első kanyarokban. Szemben Sebastien Buemivel, aki kis híján elkapta a beragadó André Lotterert a harmadik helyért, de a Porsche-pilóta valahogy elöl tudott maradni.
A nyitókörök nem hoztak zűrt, a mezőny első felében a pozíciók sem sokat változtak, a DS Techeetah-k pedig Formula-E-től szokatlan nagyságú előnyt autóztak ki az élen, hiszen a 11. körre da Costa előnye már több mint nyolc másodperc volt a harmadik helyen haladó Lottererrel szemben. Aztán amikor Robin Frijns a falnak kente a Virgint a Maximilian Güntherrel való csata során, jött a biztonsági autó, és lenullázott minden előnyt.
Biztonsági autós periódus alatt immár nem szabályos a támadó módot aktiválni, ezt követően pedig néhányaknak meg is gyűlt a baja a visszafordító külső ívén kijelölt zónán való precíz áthaladással. Az élmezőnyben Sebastien Buemi veszített ezzel feleslegesen időt és pozíciót is Sam Birdhöz képest, Lotterer pedig szintén sikertelen aktiválás folyományaként bukta el a harmadik helyet Nyck de Vriesszel szemben – amit viszont hamarosan vissza is szerzett, amikor a Mercedes hollandja elfékezte magát.
Amikor Felipe Massa kicsúszott és összetörte a Venturi első felfüggesztését, újabb tempólassítás érkezett, ezúttal teljes pályás sárga zászló formájában. Vergne ezt megelőzően a csapatnál méltatlankodott, hogy da Costa túlságosan elhúzott előle, majd az újraindítást követően a két autó kis híján össze is akadt, amikor a portugál félrehúzódott felvenni második támadó módját, de sikerült megtartania a vezetést. Röviddel ezután Vergne váratlan tempóvesztést tapasztalt, és az üldözők sorban elkezdték bedarálni: az egész futam alatt előrelépdelő Sam Bird került a második helyre Lottererrel és a két Mercedesszel, de Vriesszel és a szintén nagyot zárkózó Stoffel Vandoorne-nal a nyomában.
Az utolsó percekre beköszöntött a Formula-E-re jellemző követhetetlen őrület, az alsó pontszerző helyeken hatalmas csatahalom alakult ki, amelyeknek Mitch Evans lett a legfőbb vesztese, miután kipörgette őt Günther.
Az utolsó kört már erősen az autók megmaradt energiaszintje határozta meg, da Costának is alaposan vissza kellett lassítania, hogy eljusson a célig, ami sikerült is neki, így zsinórban második versenyét nyerte, még ha az előző február végén is volt… Lotterer még megelőzte Birdöt a második helyért, de Vries és Vandoorne közé pedig beférkőzött Jerome d'Ambrosio. Az Audival felkapaszkodott a 9. helyre a rémesen kvalifikáló Lucas di Grassi, és a BMW-nek is jutott pár pont, míg Vergne a leintésig egészen a 20. helyig csúszott vissza.
Da Costa tovább erősítette vezetését a bajnoki tabella élén, ami immár 40 pontra rúg, hiszen fő riválisai mind gyengélkedtek, de még csak most hagytuk el a szezon felét, hiszen a követhető hét során öt további versenyt rendeznek Berlinben. Folytatás csütörtökön, ugyanitt!
Az első berlini verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Antonio Felix da Costa | DS | 47:08.261 | 36 |
2 | André Lotterer | Porsche | 5.445 | 36 |
3 | Sam Bird | Virgin | 6.526 | 36 |
4 | Nyck de Vries | Mercedes | 6.911 | 36 |
5 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 13.212 | 36 |
6 | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 13.654 | 36 |
7 | Sébastien Buemi | Nissan | 14.926 | 36 |
8 | Max Guenther | BMW | 16.173 | 36 |
9 | Lucas di Grassi | Audi | 17.311 | 36 |
10 | Alexander Sims | BMW | 17.673 | 36 |
11 | René Rast | Audi | 18.852 | 36 |
12 | Edoardo Mortara | Venturi | 20.765 | 36 |
13 | Neel Jani | Porsche | 21.039 | 36 |
14 | Alex Lynn | Mahindra | 21.603 | 36 |
15 | Mitch Evans | Jaguar | 22.482 | 36 |
16 | Oliver Rowland | Nissan | 23.208 | 36 |
17 | James Calado | Jaguar | 28.906 | 36 |
18 | Oliver Turvey | NIO | 31.116 | 36 |
19 | Daniel Abt | NIO | 34.282 | 36 |
20 | Jean-Éric Vergne | DS | 36.915 | 36 |
21 | Sergio Sette Câmara | Penske | 45.417 | 36 |
22 | Nico Müller | Penske | 3:02.455 | 36 |
- | Felipe Massa | Venturi | - | 22 |
- | Robin Frijns | Virgin | - | 8 |