DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Formula-E

Berlin 1.: Da Costa túlélte az őrületet és nyert Lotterer előtt

A sokáig kettős DS Techeetah-győzelemnek kinéző első berlini futam kavarodásba torkollott, de a pole-pozíciós Antonio Felix da Costa mindebből kimaradt és tovább növelte pontelőnyét.

 A motorsporttörténelem legintenzívebb fináléja? Ezzel a jelzővel illetik azt, amit a járvány miatt a Formula-E művel most másfél héten keresztül Berlinben, hiszen kilenc nap alatt hat, a Tempelhof repülőtéren rendezett versennyel zárják le az évadot. A nyitófutamon az ismert vonalvezetésen, de ellentétes irányban versenyzett a mezőny, amit teljesen új pályaként értelmeztek a pilóták. 

Az örökkévalóságnak tűnő öt hónapos várakozás után a rajtpozíciójukat elfoglaló versenyzőknek újabb örökkévalóságot kellett várnia, mire elkezdtek kigyulladni a piros fények a rajtlámpán, de végül azért csak megkapták a jelzést a rajtra. Antonio Felix da Costa ellentmondást nem tűrően jött el a pole-ból, így csapattársa, Jean-Eric Vergne nem tudott ellene támadást indítani az első kanyarokban. Szemben Sebastien Buemivel, aki kis híján elkapta a beragadó André Lotterert a harmadik helyért, de a Porsche-pilóta valahogy elöl tudott maradni.

 dacosta



A nyitókörök nem hoztak zűrt, a mezőny első felében a pozíciók sem sokat változtak, a DS Techeetah-k pedig Formula-E-től szokatlan nagyságú előnyt autóztak ki az élen, hiszen a 11. körre da Costa előnye már több mint nyolc másodperc volt a harmadik helyen haladó Lottererrel szemben. Aztán amikor Robin Frijns a falnak kente a Virgint a Maximilian Güntherrel való csata során, jött a biztonsági autó, és lenullázott minden előnyt.

Biztonsági autós periódus alatt immár nem szabályos a támadó módot aktiválni, ezt követően pedig néhányaknak meg is gyűlt a baja a visszafordító külső ívén kijelölt zónán való precíz áthaladással. Az élmezőnyben Sebastien Buemi veszített ezzel feleslegesen időt és pozíciót is Sam Birdhöz képest, Lotterer pedig szintén sikertelen aktiválás folyományaként bukta el a harmadik helyet Nyck de Vriesszel szemben – amit viszont hamarosan vissza is szerzett, amikor a Mercedes hollandja elfékezte magát.

Amikor Felipe Massa kicsúszott és összetörte a Venturi első felfüggesztését, újabb tempólassítás érkezett, ezúttal teljes pályás sárga zászló formájában. Vergne ezt megelőzően a csapatnál méltatlankodott, hogy da Costa túlságosan elhúzott előle, majd az újraindítást követően a két autó kis híján össze is akadt, amikor a portugál félrehúzódott felvenni második támadó módját, de sikerült megtartania a vezetést. Röviddel ezután Vergne váratlan tempóvesztést tapasztalt, és az üldözők sorban elkezdték bedarálni: az egész futam alatt előrelépdelő Sam Bird került a második helyre Lottererrel és a két Mercedesszel, de Vriesszel és a szintén nagyot zárkózó Stoffel Vandoorne-nal a nyomában.

Az utolsó percekre beköszöntött a Formula-E-re jellemző követhetetlen őrület, az alsó pontszerző helyeken hatalmas csatahalom alakult ki, amelyeknek Mitch Evans lett a legfőbb vesztese, miután kipörgette őt Günther.

Az utolsó kört már erősen az autók megmaradt energiaszintje határozta meg, da Costának is alaposan vissza kellett lassítania, hogy eljusson a célig, ami sikerült is neki, így zsinórban második versenyét nyerte, még ha az előző február végén is volt… Lotterer még megelőzte Birdöt a második helyért, de Vries és Vandoorne közé pedig beférkőzött Jerome d'Ambrosio. Az Audival felkapaszkodott a 9. helyre a rémesen kvalifikáló Lucas di Grassi, és a BMW-nek is jutott pár pont, míg Vergne a leintésig egészen a 20. helyig csúszott vissza.

Da Costa tovább erősítette vezetését a bajnoki tabella élén, ami immár 40 pontra rúg, hiszen fő riválisai mind gyengélkedtek, de még csak most hagytuk el a szezon felét, hiszen a követhető hét során öt további versenyt rendeznek Berlinben. Folytatás csütörtökön, ugyanitt!

 

Az első berlini verseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány Kör
1 Antonio Felix da Costa DS 47:08.261 36
2 André Lotterer Porsche 5.445 36
3 Sam Bird Virgin 6.526 36
4 Nyck de Vries Mercedes 6.911 36
5 Jerome d'Ambrosio Mahindra 13.212 36
6 Stoffel Vandoorne Mercedes 13.654 36
7 Sébastien Buemi Nissan 14.926 36
8 Max Guenther BMW 16.173 36
9 Lucas di Grassi Audi 17.311 36
10 Alexander Sims BMW 17.673 36
11 René Rast Audi 18.852 36
12 Edoardo Mortara Venturi 20.765 36
13 Neel Jani Porsche 21.039 36
14 Alex Lynn Mahindra 21.603 36
15 Mitch Evans Jaguar 22.482 36
16 Oliver Rowland Nissan 23.208 36
17 James Calado Jaguar 28.906 36
18 Oliver Turvey NIO 31.116 36
19 Daniel Abt NIO 34.282 36
20 Jean-Éric Vergne DS 36.915 36
21 Sergio Sette Câmara Penske 45.417 36
22 Nico Müller Penske 3:02.455 36
- Felipe Massa Venturi - 22
- Robin Frijns Virgin - 8
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: