Második alkalommal vágott bele egy versenyhétvégébe a Formula-E Róma utcáin - a pálya idén is arra hivatott, hogy megnyissa a szezon európai szakaszát. Egyúttal ez az FE első olyan versenye, amit Nelson Piquet Jr. részvétele nélkül rendeznek. Az első szezonban még bajnoki címet szerzett brazil az eredménytelenség miatt a hétvége előtt elhagyta a Jaguart, a helyét Alex Lynn vette át.
A két délelőtti szabadedzést Oliver Rowland és Jean-Eric Vergne zárták az élen, a pole-ért zajló küzdelembe viszont végül egyikük sem tudott beleszólni. Az időmérőn az idei szabályok értelmében ismét azok a pilóták léptek pályára az első csoportban, akik a bajnokság első hat pozícióját őrzik, és hamar kiderült, hogy ez is egy olyan helyszín, amelyen ez komoly hátrányt jelent. A Q1-ben leggyorsabb, és a bajnokságot egy ponttal vezető Antonio Felix da Costa az alapszakasz végére a 13. helyig csúszott vissza, tehát fő riválisai, Sam Bird, Lucas di Grassi, Jean-Eric Vergne és Jerome d’Ambrosio még nála is hátrébb végeztek.
A második csoportban André Lotterer volt képes egy olyan gyors körre, amivel a végéig megőrizte az első helyet. De végül még a harmadik csoport lefutása után sem érezhették magukat sokan biztonságban a superpole-bejutásra állók közül, hiszen a bajnokság utolsó helyezettjei közül is beférkőztek közéjük hárman: a Hongkongban már pole-t szerző Stoffel Vandoorne, valamint meglepetésre mindkét Dragon is az edzésen nagyot balesetező Jose Maria Lopezzel és az újonc Maximilian Güntherrel. Rajtuk kívül Mitch Evans és Sebastien Buemi ideje volt még elég ahhoz, hogy ott legyenek a folytatásban.
Az alapszakaszt egyszer meg is kellett szakítani, a harmadik csoport körei alatt ugyanis Alexander Sims alatt megállt a BMW Andretti, így előkerültek a piros zászlók, amíg eltolták az autót az útból.
A superpole kezdete előtt aztán jött még egy csavar: szombat délutánra adtak némi esélyt az esőnek az előrejelzések, és a fináléra meg is érkezett. Ekkor úgy tűnt, hogy az első hat rajthely sorsát a pilóták vizes pályán döntik el egymás között, de nem ez történt: az eső döntötte el az első hat rajthely sorsát a pilóták között!
A csapadék ugyanis azt követően, hogy felvizezte a pályán, hamar elállt, a száradó körülmények pedig a később kihajtókat segítették. A versenyzők az alapszakasz eredményének fordított sorrendjében érkeztek a pályára, és ez meg is határozta a végeredményt, mindenki javítani tudott az előtte futók idején. A végére így is jutott dráma: Lotterer az első szektorban a leggyorsabb volt, ezt követően viszont egy elfékezéssel elég sok időt veszített, a Jaguar garázsában pedig a csapatvezető James Barclay már az öklét rázva örült pilótája, Evans pole-jának. De nem várta ki a végét, Lotterer ugyanis még a hiba ellenére is annyival gyorsabb volt, hogy 360 ezreddel megszerezte a rajtelsőséget önmaga és a DS Techeetah számára! A német most először indulhat az első rajthelyről az elektromos szériában, és alighanem „kártérítésre” pályázik majd a Hongkongban elveszített győzelem után, amikor is Bird ütötte őt el az első helytől a hajrában.
A Roma ePrix közép-európai idő szerint 16:00 órakor kezdődik.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Autó | Idő | Hátrány |
1 | André Lotterer | DS | 1:32.123 | |
2 | Mitch Evans | Jaguar | 1:32.483 | 0.360 |
3 | José María López | Penske | 1:32.906 | 0.783 |
4 | Stoffel Vandoorne | HWA | 1:33.233 | 1.110 |
5 | Maximilian Günther | Penske | 1:35.640 | 3.517 |
6 | Sébastien Buemi | Nissan | 1:36.331 | 4.208 |
Q | ||||
7 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:30.397 | 0.636 |
8 | Robin Frijns | Virgin | 1:30.422 | 0.661 |
9 | Alex Lynn | Jaguar | 1:30.500 | 0.739 |
10 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 1:30.609 | 0.848 |
11 | Felipe Massa | Venturi | 1:30.623 | 0.862 |
12 | Oliver Rowland | Nissan | 1:30.723 | 0.962 |
13 | Felix da Costa | BMW | 1:30.804 | 1.043 |
14 | Sam Bird | Virgin | 1:30.880 | 1.119 |
15 | Lucas di Grassi | Audi | 1:30.977 | 1.216 |
16 | Gary Paffett | HWA | 1:30.980 | 1.219 |
17 | Jean-Éric Vergne | DS | 1:31.016 | 1.255 |
18 | Daniel Abt | Audi | 1:31.043 | 1.282 |
19 | Oliver Turvey | NIO | 1:31.043 | 1.282 |
20 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 1:31.192 | 1.431 |
21 | Tom Dillmann | NIO | 1:31.220 | 1.459 |
22 | Alexander Sims | BMW | 1:46.182 | 16.421 |