A második helyről induló Oliver Rowland nem teketóriázott sokat, és már az első métereken átvette a vezetést az első Formula-E pole-ját szerző Stoffel Vandoorne-tól, a belgát pedig egy körrel később a hetedik helyről hatalmasat rajtoló Sam Bird is maga mögé utasította. Bár a mezőny kisebb koccanásoktól eltekintve (Vergne és Sims egymástól függetlenül csúszott meg az egyes kanyarban, Nelson Piquet pedig felfüggesztéshiba miatt búcsúzott) megúszta az első kört incidens nélkül, a második forduló kettes kanyarjában rögtön hárman is búcsúzni kényszerültek a futamtól.
Felipe Nasr (Dragon) a nedves pályán falnak csúszott, a mögötte érkező, és a mezőny végéről induló két mahindrás, Pascal Wehrlein és a listavezető Jerome d’Ambrosio pedig egymásba csúszott a brazil autója által eltorlaszolt pályán. „Meg kellene büntetni Nasrt, hiszen ő okozta a balesetet, ez nyilvánvaló” – mondta a belga a bokszba visszatérve.
A romok elszállítása idejére a versenybíróság pályára rendelte a biztonsági autót, a körözés azonban nem tartott sokáig, hiszen negyedik kör elején megállították a futamot hatékonyabb „takarítás” céljából.
A pilóták 15 perccel később folytathatták a küzdelmet, hat pilótán kívül mindenki kihasználta a támadó módot az újrarajt előtt. Az élmezőnyben André Lotterer akciózott, és vetődött be Stoffel Vandoorne mögé, két körrel később pedig a vezetést is átvette, Sam Bird hibája után. Addigra ugyanis az Envision Virgin pilótája került az élre, hiszen Oliver Rowland drámai módon lelassult, és visszacsúszott a 10. helyre, minden reményét elveszítve első Formula-E dobogójára.
Az éllovas duó a következő körökben egyre inkább elszakadt a követőbolytól, a 19. körben pedig Lotterer ugyanott hibázott, ahol korábban Bird, de ő meg tudta tartani pozícióját. Időközben Alexander Sims és Sebastian Buemi csatlakozott a kiesőkhöz: a brit falnak vágta autója bal hátsó részét, a Nissan versenyzője pedig Robin Frijnsszel koccant a hármas kanyarban.
A 25. körben az aszfalton heverő törmelékek miatt ismét a safety car vette át az uralmat rövid időre – amikor a harmadik helyet sokáig tartó Stoffel Vandoorne autója is végzetesen lelassult –, Bird lendülete azonban nem akadt meg, és tovább folytatta Lotterer üldözését. A korábban problémával sújtott Rowland sérült bal hátsó kereke miatt végleg búcsút intett a Hong Kong ePrix-nek, ezért harmadik alkalommal is pályára lépett a BMW i8-as, a mezőnynek pedig három köre volt arra, hogy eldöntse a pozíciók sorsát.
A huszárvágást egy koccanás adta meg az élen: Bird nekikoccant Lotterernek a kettes kanyarban, a német defektet kapott, és még a pontszerzésről is lecsúszott. „André túlzottan védekezett” - mondta az Envision Virgin Racing pilótája még az autóban, aki az idei Formula-E szezon első duplázója lett, egyúttal a sportág 50. futamának győztese is - ám a versenybíróság döntésére vár a koccanás miatt. A második helyre Edoardo Mortara ért oda, Lucas di Grassi pedig megörökölte a harmadik pozíciót.
FRISSÍTÉS
Sam Bird öt másodperces időbüntetést kapott az incidensért, így egészen a hatodik helyig csúszott vissza. A Hong Kong ePrix győztese így Edoardo Mortara lett, aki saját maga és csapata első sikerét szerezte a sorozatban. A második helyen Lucas di Grassi, a harmadikon pedig Robin Frijns zárt.
A verseny végeredménye: