Hiába lebegtették be az eső valószínűségét még a hét elején, szombaton napos időre ébredt a Formula-E mezőnye Berlinben, a szárazpályás körülményeket pedig semmi nem veszélyeztette. A német főváros már negyedszer, a Tempelhof repülőtér harmadszor, ez a vonalvezetés pedig másodszor fogadja a pilótákat ezen a hétvégén.
A sorsolás úgy rendelkezett, hogy az időmérő alapszakaszában is a végére jusson az izgalom, hiszen a tabella első öt helyén álló pilóták csoportját sorsolták az utoljára pályára lépők közé. Az első három szakasz után még Daniel Abt állt az élen, az ő eredményét azonban vizsgálat alá helyezték a versenybírók, mivel az Audi németje túl korán maximális teljesítményre kapcsolta az autóját. Ezt a gyorskör megkezdetése előtti utolsó szektorban szabad csak megtenni ugyanis.
Utolsóként érkeztek a papíron legerősebb pilóták, de nem tudták annyira megbolygatni az öt továbbjutó kilétét, mint arra talán számítani lehetett. Di Grassi és Vergne elfoglalták ugyan az első két helyet, de Rosenqvist 6., Buemi 7., Bird pedig csak 10. lett, így ők nem folytathatták. A továbbjutók listáját a két nagyágyú mellett így Abt, a meglepően jó d’Ambrosio és az időmérőkön mindig remeklő Turvey egészítették ki.
A superpole-t Turvey kezdte, a NIO britje megismételte korábbi köridejét, majd d’Ambrosio elmaradt tőle három tizeddel. Utána Abt következett, aki negyed másodperces előnnyel az élre ugrott. Még ekkor is úgy tűnt, hogy a pole sorsáról di Grassi és Vergne fognak dönteni, végül azonban váratlanul mindketten gyenge kört futottak. A Techeetah látványtalanul volt lassú, Vergne csak Turvey mögé tudott bejönni, di Grassi pedig egy komolyabb megcsúszást produkált a pálya utolsó szektorában, amivel csak az ötödik helyre került.
A pole-t így a másik Audival Abt zsebelte be, a németek így hazai részsikernek örülhetnek. Viszont tegyük hozzá, hogy egyelőre csak ideiglenesen, hiszen az Abt szabályszegésének ügyében még nem döntött a versenyirányítás.
FRISSÍTVE: Daniel Abt kezdheti meg a pole-ból a 2018-as Berlin ePrix-t, miután a stewardok úgy találták, hogy nem szerzett előnyt a kvalifikáción elkövetett szabálytalanságával. A versenybíróság csak figyelmeztetésben részesítette a németet, aki így az első szezon Long Beach-i futama óta először szerzett rajtelsőséget a Formula-E-ben.
Az időmérő végeredménye: