DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Rosenqvist nagy fölénnyel vette be Rómát az időmérőn

A Mahindra az európai futamok kezdetével visszatért az élre a Róma ePrix időmérőjén, ahol Mortara driftbemutatót tartott, Lopez és da Costa már a bokszutcában összeütközött, és Lotterer is villantott egyet.

Megérkezett az autóversenyzés Olaszország fővárosába, ahol egy nehéz, hullámzó, szűkülő és szélesedő pályát sikerült megtervezni a Formula-E számára, amely a sejtések szerint több előzési lehetőséget is tartogat majd a versenyre, mint az elmúlt néhány helyszín.

Persze mivel az FE-ről van szó, az edzések után már az időmérő sem telhetett el váratlan történések nélkül, a négy kvalifikációs csoport mindegyike hozott olyan eseményt, amire felkaptuk a fejünket. Kezdésként rögtön nagy csalódást okozott a hazai hős: az első csoport öt autója meglehetősen későn, közel egyszerre lépett pályára, így komoly helyezkedés kezdődött, hogy mindenki szabad levegőre kerüljön, na és mindenekelőtt azért, hogy meg tudja kezdeni 200 kW-os gyorskörét még a kockás zászló meglibbenése előtt. Furcsa elszámítások okán ez két pilótának sem sikerült, így Jerome d’Ambrosio és az olaszok kedvence, Luca Filippi is a rajtrács végén ragadt.

Dau8uVIXcAAo65J



A második csoportba sorsolták a bajnokság jelenlegi legjobb öt helyezettjét, közöttük – a hibázó Piquet mellett – a tabellát 30 pontos előnnyel vezető Jean-Eric Vergne lehetett csalódott, aki szintén nem tudta a legjobbak tempóját futni, és eredménye az időmérő végére csak a 8. helyet érte.

Később Edoardo Mortara figyelemreméltó első szektorral kezdett, amivel veszélyeztethette volna az élen álló Felix Rosenqvistet, ám a svájci olasz pilóta a falnak csapódott jobb hátsó kerekével, ami el is törte a felfüggesztését. A Venturi versenyzője nem adta fel, és csak hogy elkerülje az utolsó helyet, eldriftezett mindkét irányba folyamatosan kitörő autójával a célig, látványos produkciót nyújtva ezzel.

Voltak, akik már eddig sem jutottak el: amikor az utolsó csoport pilótái megkapták a zöld jelzést, Jose Maria Lopez kikanyarodott a Dragon garázsából, ám nem figyeltek erre az Andrettinél, akik kiengedték rá Antonio Felix da Costát, a portugál autója pedig a bokszutca falának nyomta a háromszoros WTCC-világbajnokét. Lopez dühöngve szállt ki az autójából, alapos szemrehányást téve da Costának a figyelmetlen megmozdulásért, amivel mindkettőjüket kiütötte az időmérőről. A Dragon ráadásul így mindkét autójával a mezőny végére került.

De a pályán is maradt még meglepetés az alapszakasz utolsó pillanataira, amit Andre Lotterer szolgáltatott. A német az első két szektorideje alapján még kívül volt a továbbjutást érő legjobb ötösön, az utolsó szakaszra viszont valami olyat talált, amivel 3-4 tizedet hozott az addig a legjobb idővel rendelkező Rosenqvisten is, és az első helyre ugrott, Lucas di Grassit letolva ezzel a 6. helyre.

A superpole-ba így sorrendben Lotterer, Rosenqvist, Buemi, Bird és Evans kerültek be, ők folytathatták az egykörös csatát a legjobb helyezésekért.

A végső összecsapásban valójában csak a Mahindra svédje tudott igazán ütős kört összerakni, miközben egyszer ő is veszélyesen lekoccolta a falat. Ez sem zavarta azonban meg Rosenqvistet, aki közel héttizedes előnnyel végzett a második helyet megszerző Bird előtt is. Evans lett a harmadik, Lotterer utolsóként kihajtva sem tudott csodát tenni és negyedik lett, Bueminek pedig az ötödik rajthely jutott, ő rontotta ugyanis a legnagyobbat a köre során, nagyon szélesre sodródva a hajtűben.  

A verseny közép-európai idő szerint 16 órakor kezdődik, ahol Felix Rosenqvistnek és Sam Birdnek jó esélye lesz arra, hogy csökkentsék hátrányukat a tabellán Jean-Eric Vergne-nyel szemben.

 

Az időmérő végeredménye:

EasyCapture1_11

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: