A 31 éves Kobayashi érkezése, még ha egyelőre csak erre a hétvégére is szól, üde színfoltot jelent a Formula-E egyébként sem unalmas közegében. Továbbra is ugyanolyan rajongói szeretet övezi, mint a Formula-1-es évei alatt, aminek leglátványosabb bizonyítékát az jelentette, hogy már elsőre nagy előnnyel nyerte meg a FanBoost közönségszavazását, ami által néhány másodpercig extra teljesítményre tekerhette fel Andrettijét a versenyen.
Kobayashi azonban más szempontból is különleges jelensége ennek a hétvégének: a szemfülesek már kiszúrhatták azt a furcsaságot, hogy a pilóta nem hazája, Japán színeit képviseli, hanem monacóiként lett feltűntetve a nevezési listán. Ez nem elírás, az FIA szemében Kobayashi valóban monacói, így esetleges futamgyőzelme esetén is a Hercegség himnuszát játszanák el neki.
A Formula.hu feltette a kérdést a monacói japánnak, hogy mi az oka ennek a különös változásnak, amire Kobayashi egészen furcsa választ adott.
„Mert Monacóban egyszerűbb elintézni! Még a saját licenszszámunkat is megválaszthatjuk, ingyen megcsinálják az orvosi vizsgát a kórházban és sokkal olcsóbb a licensz kiváltásának a költsége is. Komolyan mondom! Kiválthatnám a licenszet Japánban is, de ott csak nagyon hosszadalmas úton lehet megszerezni az orvosi engedélyt. El kellene mennem egy *****nagy kórházba, hogy aztán ott eltöltsem az egész napomat reggeltől délutánig, mire mindent sikerül elintézni. Mert olyan hatalmas az a kórház! Ehhez képest Monacóban csak fölhívom őket, elmegyek időpontra és fél óra alatt kész van minden. Miért is ne csinálná meg az ember Monacóban, ha megteheti!? A többi versenyzőnek is tudom ajánlani, hogy Monacóban csináltassák meg a licenszet, mert mondom, itt még az okmány számát is megválaszthatjuk magunknak!” – hangzott a pilóta monológja, amit úgy hadart el, mintha a világ legtermészetesebb dolgáról beszélne.
Kobayashinak nem volt könnyű dolga debütálóversenyén, miután a rádió- és adatforgalom teljes mezőnyt érintő hiányosságai révén szinte a sötétben tapogatózva kellett vezetnie az autóját. „Rádió nélkül ebben a sorozatban az ember esélytelen” – fogalmazott a végül a 15. helyen leintett versenyző, aki azonban a legnagyobb problémával mégis akkor szembesült, amikor a rajtbalesetet követő piros zászlós leállás alatt mintegy húsz percet a bokszutcában kellett vesztegelnie.
„Igazából nagyon el akartam menni vizelni!” – tért a tárgyra különösebb kertelés nélkül. „De az volt a baj, hogy senki nem tudta, mi fog történni, szóval nem tehettem meg, hogy otthagyom az autómat. Mondjuk úgy, hogy nem volt valami zseniális a szervezés. Pedig ilyen esetekben minden versenyző el szokott menni WC-re, ám most semmilyen információt nem kaptunk arról, hogy mikor indul újra a futam.”