A 34 éves argentin pályafutása korábbi szakaszában a Formula-1-hez is közel jutott, később azonban távolra sodródott az autósport élvonalától. Hazájában túraautósként építette újra pályáját, úgy került a WTCC-be, ahol bámulatos dominanciával ismerte meg nevét a széles közönség: három év alatt három világbajnoki címet szerzett. Miután pályafutása túraautós szakaszát a Citroen kiszállásával lezárta, Lopez a legfelkapottabb versenyzők egyikévé vált a pilótapiacon: 2017-ben egyszerre kezdett szezont a WEC-ben, gyári pilótaként a Toyotánál, valamint az együléses gyökerekhez visszatérve a Formula-E-ben, a DS Virgin csapatánál.
Lopez idén jóval kevesebbszer került be a hírekbe, győzelmet nem szerzett, két-két alkalommal állt dobogóra két szériájában, melyek közül a WEC-t 6., a Formula-E-t 9. pozícióban fejezte be az összetettben. Utóbbi bajnokság rövidesen induló, 2017-18-as szezonjának rajtrácsán nem is kapott ülést, autóját Alex Lynn foglalta el.
„Tényleg arra számítottam, hogy lesz helyem ott” – mondta Lopez a motorsport.com-nak. „Sajnos azonban nem működött Alex Tai-jal (a Virgin csapatfőnökével). Három évre szólt a szerződésem, azzal a záradékkal, hogy bizonyos mennyiségű pontot kell szereznem a csapattársamhoz képest. Mivel azonban kihagytam a két New York-i versenyt, ezt a célt nem teljesíthettem” – utalt arra, hogy a Formula-E és WEC egybeesett a szóban forgó hétvégén, neki pedig Toyotával kötött szerződése alapján utóbbit kellett választania.
„Nem a teljesítményemmel volt probléma” – beszélt arról, hogy a csapatnál kirekesztve érezte magát. „Azt hiszem, Alexnek már megvolt a terve egy másik versenyzővel, engem nem akart ott tartani. Ennek pedig nem örültem, nem tetszett, ahogyan bántak velem. Az öröm kedvéért akarok vezetni, ott, ahol jól érzem magam, ez pedig a Virginnél sosem állt fenn.”
A versenyző hozzátette, az sem segítette őt, hogy a DS (a Citroenhez tartozó márka) alkalmazásában állt, a márkát ugyanis kapcsolatba hozták egy másik csapattal, a Techeetahval. Lopez más csapatokat is megkeresett, sikertelenül, amely kapcsán bevallotta, „azt hittem, könnyebb lesz másik ülést találni”. Lopez a 2018-19-es szezonban akar visszatérni a Formula-E-be.
A motorsport.com megkereste Alex Tai csapatfőnököt is, aki cáfolta, hogy rossz kapcsolatot ápolt volna Lopezzel: „Nagy tisztelettel tekintek Pechitóra, és ez mindig is így marad. Versenyző, aki érthető módon versenyezni akar, ezért tiszteletben tartom, amiért frusztrációt érez, mert nem folytathatja a csapattal. A döntés viszont, mint ahogyan más Formula-E-csapat esetében is lenne, mindig összetettebb, mint kívülről tűnik, számos tényező játszik benne szerepet. A DS Virgin Racing mindig hangsúlyt fektetett a jövőre, és arra, hogy megtalálja és gondozza az új tehetséget, amit Alexban megláttunk” – indokolta a pilótacserét a csapatvezető.