A Formula-E lassan, de biztosan a világ legnagyobb autógyárának melegágyává válik: a harmadik szezonjában tartó, az ötödik évadtól pedig erősebb akkumulátorokkal és nagyobb technikai szabadsággal kecsegtető széria iránt rengetegen érdeklődnek, éppen emiatt az FIA már idén márciusban lefektette, hogy melyik lesz az a kilenc vállalat, amely saját hajtásláncot építhet majd a 2018/19-es szezonban. A lista pedig a sorozatban jelenleg is szerepet vállaló gyártókat tartalmazza: a BMW, a DS, az Abt (Audi), a Mahindra, a Renault, a Jaguar, a NextEV, a Penske és a Venturi. Az ötödik szezonra kizárólag őket hitelesítették, tehát ha az őket képviselő kilenc istállón túl újabbak érkeznének a mezőnybe, a fentiek valamelyikétől kell vásárolniuk a technikát.
Ez a szabály pedig eléggé keresztbe tesz a Mercedesnek, amely gyártó már tavaly aláírta csatlakozási szándéknyilatkozatát az ötödik szezontól kezdődően, hiszen így az a furcsa helyzet állt elő, hogy ha az F1-et az utóbbi években domináló stuttgartiak kihasználják az opciójukat, az elektromos szériában első szezonjuk során csak egy másik gyártó technikájával futhatnak.
„A Mercedes érdeklődése mindenképpen nagyon erős, viszont ha a 2018/19-es szezonban jönnek, nem tehetik ezt regisztrált gyártóként” - erősítette meg az abszurd tényt a Formula-E ügyvezetője, Alejandro Agag. „Valaki más ügyfelének kell lenniük, és aztán a 2019/20-as szezonban válhatnak gyártóvá. Meglátjuk, hogyan döntenek majd, az opciójukkal októberig tudnak élni. De ha kihasználják, ügyfélcsapat lesznek.”
A Motorsport szakírója máris megkezdte a fejtegetést azzal kapcsolatban, hogy ezen körülmények mellett miképpen lehetne életképes a Mercedes számára az ötödik szezonban történő debütálás. Egy feltételezés szerint 2018-ban még nem saját nevükön, hanem fejlesztőcégük, a HWA révén képviseltetnék magukat, de így is szürreálisan nézne ki, ha egy másik nagy autógyártó motorja dübörögne a karosszériájuk alatt, pláne ha ez valamelyik ősi riválistól, a BMW-től vagy az Auditól érkezne.
Valószínű tehát, hogy csatlakozás esetén a Mercedes egy olyan gyártó ügyfelévé válna, amely kisebb tényezőnek számít az autóiparban, és főként az elektromos hajtás számít a szakterületének: ilyen lehet a Mahindra, a Venturi, a NextEV vagy éppen a Faraday Future-ral együttműködő Penske.
Októberig mindenképpen kiderül, miképpen dönt a Mercedes, de kétségtelenül szokatlan és emlékezetes lenne az autóiparban és a versenysportban is óriásnak számító németeket egy évig az „alárendelt” ügyfél szerepében látni.