A Trulli csapat helyzete aligha lehetne kilátástalanabb, mint amilyen jelenleg. A teszteken egyetlen métert sem tudtak megtenni új, a Motomatica által kifejlesztett, de problémásnak bizonyuló elektromotorjukkal. A pekingi szezonnyitóra ezért külön szállítmányban, önmaguk utaztatták el a felszerelésüket, ám azt nem engedték át időben a kínai vámon, így a csapat nem tudott rajthoz állni a második évad első futamán. Két hét múlva Malajziába ugyan időben megérkeztek, ám ezúttal a gépátvételt nem teljesítették sikeresen a pályán, így hiányos felkészültségük miatt ott sem állhattak fel a rajtrácsra.
Mindehhez még hozzájött, hogy egyik versenyzőjükkel, Salvador Durannal „a szerződés megszegése miatt” határozatlan időre megszakították az együttműködést, így maga a versenyzéstől nyáron visszavonult Jarno Trulli ült volna vissza az autóba, ha szükség lett volna rá. Most abban bíznak, hogy a decemberi uruguayi fordulón már részt vehetnek, de a technikájuk működőképessége körül még ekkor is számos kérdőjel fog lebegni.
A csapat már az első szezont is a tabella utolsó, tizedik helyén zárta, a kezdetektől érezhető késlekedést és kapkodást pedig annak tudják be, hogy 2014-ben az utolsó pillanatban vették át a nevezési jogot az azt addig birtokló Drayson Racingtől, és akkori felkészületlenségük csak tovagyűrűzött, ahogy a riválisok és a technológia egyre gyorsabban fejlődik az első teljesen elektromos versenysorozatban.
Az is kérdésessé vált, hogy a Trulli képes lesz-e egyáltalán érdemi szezont teljesíteni egy ilyen kezdet után, arról nem is beszélve, hogy két verseny kihagyása a szabályok szerint már szankciókat vonna maga után a csapat számára.
A Formula-E vezetősége azonban nem akarja tovább mélyíteni Trulliék problémáit, és próbálnak nekik segíteni abban, hogy rendezzék soraikat. A sorozat első embere, Alejandro Agag azonban elmondta, ennek talán az lenne a leginkább fájdalommentes módja, ha Trulli eladná a csapatát egy új érdeklődőnek.
„Igen, el tudok képzelni valami ilyet. Most is szorosan együttdolgozunk velük, és persze azonos álláspontot képviselünk, hiszen abban egyetértünk, hogy tennünk kell valamit a jövő érdekében. Az egyik lehetőség pedig az, hogy valaki átveszi a helyüket” - mutatott rá Agag.
„Sokan érdeklődnek a beszállás felől, így nem lenne túl nehéz helyettest találni. Viszont a legjobb utódot kell megtalálnunk, ha végül tényleg odáig fajulna a helyzet, hogy meg kell ezt lépnünk.”
Új jelentkezőkből pedig nincs hiány, a 2014 őszén sikeresen bemutatkozó, és azóta is töretlenül fejlődő és rengeteg izgalmat szolgáltató sorozat sokak érdeklődését felkeltette. Nemrég a Brahbam is kinyilvánította ezirányú szándékát, de a Motorsport.com értesülései szerint a Jaguar képében akár egy újabb nagy gyártó is fejest ugrana az elektromos versenyzés világába.