A Motorsport Világtanács múlt heti mexikói ülésén fogadták el a tervezetet, miszerint a Formula-E-ben is bevezetik az F1-eshez hasonló szuperlicensz-pontrendszert, mely megköveteli a kategóriában részt vevő versenyzőktől, hogy más kategóriákban bizonyítsanak, mielőtt a Formula-E-be kerülnek, s emellett egy speciális tanfolyamon is részt kell venniük a leendő pilótáknak.
A rendszer gyakorlatilag azonos a Formula-1-ben bevezetettel, csak épp az a különbség, hogy nem 40, csak 20 pontot kell három év alatt gyűjteniük a versenyzőknek – ami alól akkor mentesülhetnek, ha a Formula-E előző szezonjában legalább három futamon rajthoz álltak. Egy fontos eltérés is van azonban a két sorozat szabályrendszerei közt, a Formula-E-s ugyanis tartalmaz egy kiskaput is:
A szabály ezen pontja értelmében jogosult az e-licenszre „az a versenyző, akivel kapcsolatban az FIA úgy ítéli meg, hogy folyamatosan bizonyította, hogy képes magas szinten együléses autókat vezetni, de nem volt alkalma a fenti követelmények teljesítésére.” Nagy kérdés, hogy ez például lehetőséget adna-e annak a Simona de Silvestrónak a Formula-E-szereplésre, akinek az elmúlt három évből nincs elegendő pontja, az elektromos sorozat első szezonjában pedig csak két versenyen állt rajthoz.
Korábban már felmerült az a kérdés is, hogy a Formula-1-ben is bevezethetnek-e egy hasonló kiskaput azokra a speciális esetekre, amikor egy olyan versenyzőt szeretnének üléshez juttatni, aki egyértelműen alkalmas arra, hogy a száguldó cirkuszban szerepeljen, de mégsem gyűltek össze az ehhez szükséges pontjai. Hogy csak egy elméleti lehetőséget vessünk fel: ha például Juan Pablo Montoya idén ezüstérmesként zárna az IndyCarban, majd jövőre át akarna igazolni a Formula-1-be, nem lenne erre lehetősége, ami nyilvánvalóan abszurd...