Ahogy a Formula-1-ben a jövő évtől kezdődően csak a szuperlicenszet birtokló versenyzők debütálhatnak, ugyanúgy az FIA pénteki döntése értelmében a második szezontól már a Formula-E-be is csak olyan pilóták érkezhetnek meg, akik megfelelnek az újonnan életre hívott e-licensz követelményeinek.
Ahhoz, hogy valaki jogosult legyen erre az engedélyre, két kitételnek kell megfelelnie: egyrészt megfelelő eredményekkel kell rendelkeznie, másrészt pedig egy képzésen kell részt vennie. Utóbbi pont meglehetősen szokatlan az autósportok legmagasabb kategóriájában. A szabály egész pontosan azt mondja ki, hogy a potenciális FE-pilótáknak teljesíteniük kell „egy speciális FIA-tréninget, ami az elektromos hajtás legfontosabb biztonsági elveiről, valamint a sorozat technikai és sportszakmai oldalába” avatja be őket.
Persze nem ez a tanfolyam a nehezebben teljesíthető, hanem a másik követelmény, ami az eredményességre vonatkozik. Eszerint mostantól csak azok kaphatnak e-licenszet, akik az elmúlt három évben legalább 20 pontot összegyűjtöttek az F1-es szuperlicenszhez szükséges 40-ből, vagy korábban már rendelkeztek F1-es szuperlicensszel, vagy legalább három versenyen rajthoz álltak a Formula-E első szezonjában.
A korábbi években, más sorozatokban nyújtott teljesítmény tehát itt is tényezővé vált, noha a korábbi F1-es pilótákat, illetve a 2014-2015-ös FE-mezőny törzsét ez nem veszélyezteti. Néhányan azonban, akik háromnál kevesebb versenyen álltak rajthoz a szezon során, bajba kerültek ezáltal, hiszen a rendszer értelmében nem térhet vissza a Formula-E-be például Marco Andretti vagy Simona de Silvestro - a népszerű svájci pilótahölgyet ezzel az F1 után egy másik sorozatból zárták ki a szabályok.