Az FIA nemrég kiadott értékelési listája számos vitára ad okot a pontok leosztása miatt, ám míg a Renault már felszólalt amiatt, hogy saját sorozatai, például a WSR 3.5 túlságosan alulértékeltté vált, addig a Formula-E vezetőit az sem zavarja, hogy őket egyáltalán nem is tüntették fel a listában. Tehát aki az elektromos sorozatban versenyez, nem szerezhet pontokat az F1-es szuperlicensz elérése érdekében.
Ez persze csökkentheti a bajnokság vonzerejét az F1-et hajszoló fiatal tehetségek szemében, ám valójában ha elnézzük a jelenlegi mezőnyt, már most sem sok olyan nevet találunk, akiket a feltörekvő pilóták körébe sorolhatunk. A mezőny nagyobb része már megjárta az F1-et, a fiatalabbak közül pedig Daniel Abt nemrég fel is adta ezen álmát, míg az elmúlt évek nagy reménységének tartott Sam Bird lassan már szintén átesik egy lélektani korhatáron.
A Formula-E-t irányító Alejandro Agag szerint nagyon is rendben van, hogy sorozatát nem sorolták be az F1 alá, és azt is el tudja képzelni, hogy egy napon majd ahhoz is pontokat kell gyűjteniük a versenyzőknek, hogy az FE-ben versenyezzenek.
„Szerintem ez egy nagyon logikus döntés volt a Szövetségtől” - nyilatkozta Agag a Formula-E Buenos Aires-i hétvégéje előtt. „Mi nem arra használjuk a sorozatunkat, hogy felkészítsük a versenyzőket a Formula-1-re, hiszen nem vagyunk része a piramisnak. A Formula-E valami teljesen új az autósportok térképén. Ha valamit, akkor inkább azt láthatjuk majd a jövőben, hogy a versenyzők egy másik bajnokságban kvalifikálva szerezhetik csak meg a licenszet ahhoz, hogy részt vegyenek a mi sorozatunkban.”