Az FIA bejelentette az F1 sportszabályzatának számos változását, amelyek a 2026-os szezontól lépnek életbe.
A Nemzetközi Motorsport Tanács (WMSC) az idei utolsó ülésén hét jelentős szabálymódosítást hagyott jóvá, többek között a piros zászlóval megszakított sprintversenyek hétvégéin a szabadedzések meghosszabbítását.
A sprinthétvégéken a versenyzőknek csak egy edzésük van az autók finomhangolására, és piros zászló esetén az egy óra így is lejár, ezzel korlátozva a pályán töltött időt a sprintidőmérő előtt.
Ezért úgy döntöttek, hogy „sprinthétvégén az FP1-et piros zászló esetén meghosszabbítják, hogy a versenyzőknek biztosítsák a megfelelő edzésidőt”.

Az egyéb változtatások között szerepel annak megerősítése, hogy a 2027-es szezontól kezdve csak egyetlen előszezonbeli teszt lesz, a sprintidőmérő gumikorlátozásai nem kerülnek eltörlésre, ha esős időjárásról van szó, és a versenyen kívüli gumitesztelésre használható autó specifikációi módosulnak a 2026-os új autótípus miatt.
Itt a pálya mellett dolgozó személyzet csapatonkénti létszáma 2026-tól 60 főre nő, a verseny megszakításai és újraindítási eljárásai pedig egyszerűsödnek.
Emellett az általános szabályzat egy új fejezetet kapott, így a fejezetek száma összesen hatra nőtt. Az új, úgynevezett „A szakasz” „összhangot teremt az összes többi szakasz között, hogy elkerülje az ismétléseket és az ellentmondásokat”.