DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Erről volt szó az FIA és az F1-es pilóták megbeszélésén

Csütörtökön Katarban találkozóra került sor az FIA és az F1 pilótái között, amelyen a versenyzési szabályok és a büntetési irányelvek kerültek megvitatásra.

Az F1 pilótái az elmúlt hónapokban aggodalmukat fejezték ki a sport versenyszabályai miatt, hangsúlyozva, hogy a dolgok túl bonyolulttá váltak.

Az FIA 2022-ben vezette be a vezetési szabványok irányelveit (DSG), hogy tisztázza, mi megengedett és mi nem az előzés és a védekezés során, és ezeket a bevezetésük óta kétszer frissítették.

Ezt eredetileg a pilóták kérésére tették, és nyilvánosan is hozzáférhetővé tették, hogy jobban megértsék, miért hoznak bizonyos döntéseket a stewardok.

katar



A legutóbbi találkozón a 2025-ös szezonból származó néhány esettanulmány volt a középpontban, amelyek között szerepelt:

Piastri–Antonelli (Interlagos): belül előzés

Sainz–Bearman (Monza): kívül előzés

Sainz–Lawson (Zandvoort): az irányelvek alkalmazása hosszú kanyarokban

Norris–Leclerc (Austin): pályahatárok és mi számít szabálytalanságnak, mi nem

Verstappen–Leclerc (Mexikóváros): pályáról való letérés és tartós előny megszerzése

 

Mit állapítottak meg?

A találkozót a FIA „nyíltnak és őszintének” minősítette, és dicsérte a megbeszélések „kollegiális légkörét”. Bár az év utolsó két versenyén nem lesznek változások, a FIA kijelentette, hogy a megbeszélt pontok „alapul szolgálnak az irányelvek jövőbeli finomításához, a GPDA és a FIA Versenyzők Bizottságának konzultációjával”.

Az FIA négy fő tanulságot sorolt fel a versenyzőktől, amelyek a következők:

A sárga zászlók tiszteletben tartásának nagyobb hangsúlyozása, valamint a biztonság további javítását célzó lehetséges kiegészítő koncepciók megvitatása.

Egyértelmű preferencia a verseny utáni meghallgatások iránt, amennyiben a versenybírók úgy vélik, hogy a verseny közben nem áll rendelkezésre az összes releváns információ.

Közös vélemény, hogy az irányelvek nem tudnak minden esetet lefedni, ami aláhúzza annak fontosságát, hogy minden bizottságban legyen egy tapasztalt versenyző-steward.

Kék zászlók, beleértve az irányelvek lehetséges kiegészítéseit, hogy egyértelművé tegyék a lekörözött autók elvárt viselkedését.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: