Az F1 pilótái az elmúlt hónapokban aggodalmukat fejezték ki a sport versenyszabályai miatt, hangsúlyozva, hogy a dolgok túl bonyolulttá váltak.
Az FIA 2022-ben vezette be a vezetési szabványok irányelveit (DSG), hogy tisztázza, mi megengedett és mi nem az előzés és a védekezés során, és ezeket a bevezetésük óta kétszer frissítették.
Ezt eredetileg a pilóták kérésére tették, és nyilvánosan is hozzáférhetővé tették, hogy jobban megértsék, miért hoznak bizonyos döntéseket a stewardok.

A legutóbbi találkozón a 2025-ös szezonból származó néhány esettanulmány volt a középpontban, amelyek között szerepelt:
Piastri–Antonelli (Interlagos): belül előzés
Sainz–Bearman (Monza): kívül előzés
Sainz–Lawson (Zandvoort): az irányelvek alkalmazása hosszú kanyarokban
Norris–Leclerc (Austin): pályahatárok és mi számít szabálytalanságnak, mi nem
Verstappen–Leclerc (Mexikóváros): pályáról való letérés és tartós előny megszerzése
Mit állapítottak meg?
A találkozót a FIA „nyíltnak és őszintének” minősítette, és dicsérte a megbeszélések „kollegiális légkörét”. Bár az év utolsó két versenyén nem lesznek változások, a FIA kijelentette, hogy a megbeszélt pontok „alapul szolgálnak az irányelvek jövőbeli finomításához, a GPDA és a FIA Versenyzők Bizottságának konzultációjával”.
Az FIA négy fő tanulságot sorolt fel a versenyzőktől, amelyek a következők:
A sárga zászlók tiszteletben tartásának nagyobb hangsúlyozása, valamint a biztonság további javítását célzó lehetséges kiegészítő koncepciók megvitatása.
Egyértelmű preferencia a verseny utáni meghallgatások iránt, amennyiben a versenybírók úgy vélik, hogy a verseny közben nem áll rendelkezésre az összes releváns információ.
Közös vélemény, hogy az irányelvek nem tudnak minden esetet lefedni, ami aláhúzza annak fontosságát, hogy minden bizottságban legyen egy tapasztalt versenyző-steward.
Kék zászlók, beleértve az irányelvek lehetséges kiegészítéseit, hogy egyértelművé tegyék a lekörözött autók elvárt viselkedését.