DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
F1

Albont meglepte, hogy nem szakították meg az időmérőt

A Williams fallal koccanó pilótája szerint határesetet jelentettek a körülmények Las Vegasban: egy vízátfolyás miatt a piros zászló sem lett volna indokolatlan.

Meglepte Alexander Albont, hogy a versenyirányítás elindította vagy legalábbis nem szakította félbe az időmérő edzést a Q1-ben az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon: a pilóta úgy érzi, egy konkrét vízátfolyás is rettenetesen kiszámíthatatlanná tette a körülményeket.

Albon volt az egyetlen igazi áldozata az esős kvalifikációnak Vegasban: a thai a Q1 hajrájában koccolta le a falat a Williamsszel egy kigyorsításon, így a 16. helyen ért véget számára az edzés.

albon-crash-vegas-f1



„Sok szempontból frusztráló volt” – értékelt a leintés után Albon. „Azt hiszem, át kell tekintetünk, hol voltunk a pályán, mert sajnos a lassú csoportba kerültünk Lewisszal, jómagammal és Liammel. Akkoriban mind lassúak voltunk a pályán, utolértem őket, így piszkos levegőbe kerültem.”

„Talán egy tiszta köröm volt, azt kellett összeraknom. De mivel az volt az egyetlen tiszta köröm, egyáltalán nem volt meg a ritmusom. Hibáztam egyet, és ennyi volt” – fogalmazott a Williams versenyzője, aki szerint határesetet jelentettek a körülmények:

„Sok szempontból meglepődtem, hogy mentünk, hogy őszinte legyek. A 14-es kanyarban például hihetetlen volt a vízátfolyás. Kicsit lottószerű volt, hogy jól találod-e el vagy sem. De igen, trükkös volt.”

albon-williams-vegas-f1

Egy szempontból ugyanakkor előnyt jelentett a vegasi pálya nyomvonala, ami miatt használni lehetett az extrém esős abroncsokat: „Azért működtek itt az esőgumik, mert nincsenek hosszú és gyors kanyarok, amelyek tönkretennék őket. Úgyhogy jól működnek” – magyarázta.

„Szerintem pár éve Kanadában is láthattuk ezt, ezeken a pályákon csak egyenes irányú féktávok és kigyorsítások vannak. De így is legalábbis… szerintem mindenki más hasmagassággal megy, szóval sosem lehet biztosra tudni, de egyértelműen így is határeset volt” – nyilatkozta Albon, hozzátéve: „Úgy gondolom, a 2020-as török futam még mindig veri, de komoly volt.”

De vajon közbe kellett volna-e lépnie a versenyirányításnak? „Azt hiszem, történt, ami történt, talán meg lehet kérdőjelezni, hogy kimehettünk volna-e. Úgy vélem, le lehetett volna inteni piros zászlóval, megállíthatták volna amiatt, mert teljesen random volt a vízátfolyás miatt. Láthattunk felúszó autókat, talán lehetett volna tenni vele valamit kicsit korábban, ugyanakkor szerintem rendben volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: