Az idei Formula-1-es szezon végének közeledtével hamarosan elérkezünk egy új érához, hiszen a 2026-os idény egy új szabályrendszert hoz magával. A csapatok többsége már a jelenlegi szezon korai szakaszától kezdve nagyobb fókuszt fordított a jövő évi komponensek fejlesztésére, mint az idei versenygépére.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy minden istálló tökéletesen tisztában van vele, mire számíthat a következő év elején, s a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin szerint lesznek csapdák, amik az új szabályok bevezetésével járnak.
„Mindig lesznek csapdák” – idézi Shovlint a RacingNews365 szaklap. „És mindig lesznek csapatok, akik nem lesznek elégedettek a munkával, amit elvégeztek. Sosem mennénk bele egy új szabályrendszerbe úgy, hogy azt gondoljuk, egyértelműek lesznek a dolgok.”

„Annyit talán elmondhatunk, hogy az új szabályok az előző generációs autók irányába mozdulnak el, úgyhogy elég valószínűtlen, hogy olyan problémákba fogunk ütközni, amik a jelenlegi szabályrendszer szerinti autókat érintették, mint például a pattogás.”
„Még ha fel is merülnének ilyen problémák, sokkal jobb helyzetben vagyunk, hogy orvosolni tudjuk őket, elsősorban azon eszközöknek a segítségével, amiket az aerodinamika megértésének érdekében fejlesztettünk ki, valamint az időközben tanultaknak köszönhetően.”
„Mindig vannak kihívások, amikor egy új egyensúlyt igyekszünk megtalálni, és noha tudunk a szimulátorral dolgozni, valójában addig nem tudod, hogyan fog viselkedni az autó, amíg először ki nem gurulsz vele a pályára” – magyarázta a Mercedes szakembere.