DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 20. szombat
F1

Sajtó: Meghiúsult Doohan visszatérési terve az utolsó három futamra

A hír szerint az ausztrál már az Alpine-tól kért szponzortámogatást is összegyűjtötte, Briatore azonban Colapintónak szavazott bizalmat szezon végéig.

Az Alpine a nyári szünet magasságában még lebegtette a 2025-ös visszatérési lehetőséget Jack Doohan előtt, a The Race szaklap értesülései szerint kifejezetten az utolsó három nagydíjra, az ausztrál pedig össze is gyűjtötte a versenyzéshez szükséges háttértámogatást – de Flavio Briatore döntött, Franco Colapintóé marad az ülés a szezon végéig.

Jack Doohan első teljesnek induló Formula-1-es szezonja hat nagydíj után megszakadt: Miamit követően az ausztrál újoncnak félre kellett állnia, hogy átadja helyét a tartalékpilóta státuszból előléptetett Colapintónak.

Az Alpine sűrűn ellentmondásos kommunikációjában elhangzott, hogy nem végleges cseréről, hanem rotációról van szó, azzal a lehetőséggel, hogy Doohan visszaülhet az autóba: az elmaradó eredmények miatt az első időszakban versenyről versenyre téma volt, meddig tart a bizalom Colapinto irányába. Az argentin továbbra is a mezőny egyetlen aktuális versenyzője, aki nem szerzett pontokat.



A Race információi szerint a nyári szünetben ismét forróvá vált Doohan visszaültetésének lehetősége: Colapinto a hungaroringi gumiteszten követett el egy védhetetlen hibát, összetörte az Alpine-t. Ezt követően Doohan részére a csapat többször megerősítette, esélye van az ülés visszaszerzésére a szezon vége előtt – később kifejezetten az utolsó három nagydíjról, Las Vegasról, Katarról és Abu Dhabiról esett szó.

Ezt a menedzsment nem csupán Colapinto teljesítményétől tette függővé, Doohan részéről biztosítani kellett a három nagydíjra elegendő pénzügyi támogatást. A lap értesülése szerint az összeg össze is gyűlt.

Doohan reményei az idei versenyzésre mégis szertefoszlottak, a lap arról ír, hogy Colapinto szponzori háttere a szezon végéig biztosított – támogatója, a Mercado Libre nagyobb felületet kapott az autón az USA-ra, Mexikóra és Brazíliára –, Briatore pedig elégedett a versenyző fejlődésével, aki az elmúlt öt nagydíjon háromszor Pierre Gasly előtt kvalifikált.

Doohannek tartalékpilótaként így már csak akkor van esélye autóba ülni, ha Colapinto vagy Gasly valamilyen okból nem lesz képes versenyezni.

Visszatérhet még 2026-ban Doohan?

Az F1-es közvélemény a jövő évi Alpine-ülés esélyeseként emlegeti Doohant, az ausztrál az enstone-i csapatra összpontosít 2026-ra, és Steve Nielsen csapatfőnök is tett rá utalást, hogy nyitott a jelenlegi tartalékos jövője.

A Race szerint azonban a reális opció Colapinto mellett a másik tartalék, Paul Aron, aki hétvégén Mexikóvárosban szabadedzést teljesít – Briatore szeptemberi nyilatkozatára hivatkozva.

Hozzáteszik, hogy Doohan tartalékos szerepe ellenére mellőzött csapatánál: leváltása óta TPC-teszten nem vett részt (egy tervezett gyakorlást töröltek), a szimulátorban a megszokottnál kevesebb szerepet kap. Miami óta csak kisebb formulaautókat vezetett a lap szerint, saját költségen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: