Az ülést jelenleg birtokló Franco Colapinto és a tartalékosi szerepkörben tevékenykedő Paul Aron között fog eldőlni, hogy ki lesz Pierre Gasly jövő évi csapattársa az Alpine-nál – jelentette ki Flavio Briatore.
A Red Bull két alakulatán belüli esetleges mozgások és a tulajdonképpen csak a hivatalos megerősítésre váró Mercedes-felállás mellett csak az Alpine második ülése kiadó 2026-ra.
Briatore néhány napja már beszélt egyszer arról, hogy erre a helyre semmiképp sem esélyes Mick Schumacher, ugyanakkor a saját fiataljait felsorolta – mostanra azonban kétfősre szűkítette a listát, amelyről így lekerült például az idényt velük kezdő Jack Doohan neve:

„Franco és Paul között fog eldőlni” – jelentette ki a szakvezető a The Race által készített interjúban. „Paul egy nagyon rendes srác és egy nagyon gyors pilóta is. És fel kell mérnem, mi a legjobb a csapatnak.”
Briatore ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy a korábbi helyzetekkel ellentétben, amikor több versenyzőt is ő maga menedzselt, jelenleg nincs ilyen szinten érdekeltsége egyik pilótában sem, így pusztán a nyers tehetség és eredmények alapján fognak dönteni:
„Az egyetlen érdekeltségem, hogy megpróbáljam az elérhető legjobb versenyzőt megszerezni a csapatba, és hogy a legjobb munkát végezzük. Ilyen egyszerű. Kell még látnom egy vagy két versenyt, de hogy őszinte legyek, ma még nem tudom, melyikük lesz.”
Colapinto kapcsán amúgy elmondta a rutinos csapatvezér, hogy érződik rajta a fejlődés, valamint arra is rámutatott, hogy óriási a nyomás a fiatal újoncokon, akik közül egyeseket talán túl korán is dobnak be az F1-be – ahogy néhány hete épp saját maga és Colapinto kapcsán is elejtett ilyen megjegyzést.

Miért nem lát más esélyest?
Briatore az interjúban arra is rávilágított, hogy jelenleg sem az F1-ben szereplő és leigazolható versenyzők közül – igazából a Red Bull kötelékeibe vélhetően majd kiszoruló pilóta, azaz Yuki Tsunoda vagy Liam Lawson jöhetne csak szóba –, sem az utánpótlás-szériákban nevelkedők között nem lát senki különlegeset:
„Nem látok más lehetőséget. Látunk másokat, de nem érzünk bennük semmi különlegeset – hiszen a jók azonnal berobbannak. Emlékszem, amikor Schumi a C csoportosok között indult a Sauberrel, és megnyert minden futamot… A GP2 ugyanilyen volt: Hamilton tarolt ott annak idején” – mutatott rá Briatore, aki másik felfedezettjét, Fernando Alonsót is említette:
„Fernando a Formula 3000-ben vagy miben ment, és minden futamot megnyert. Emlékszem, hogy teszteltük Fernandót: beültettük a Minardiba, Giancarlo [Minardi] pedig felhívott, hogy még soha nem látott ilyesmit.”
Briatore szerint a Formula-2-es eredménysorok egyébként is eleve eléggé nehezen olvashatók manapság: „Nézitek a versenyeket az F2-ben és az F3-ba? Egy srác megnyer egy futamot, aztán a következőn 14. lesz. Majd megint hoz egy harmadik helyet, de egy hét múlva ismét csak 12. lesz. A mi időnkben a GP2-ben például Hamilton első lett, második, második, harmadik, második, harmadik, első harmadik… ez eléggé világos jel volt, nem igaz?”