Lewis Hamilton újabb rangos elismerést zsebelt be – ezúttal a pályán kívül. A hétszeres Formula–1-es világbajnokot a SportsPro magazin 2025-ös listáján a világ legpiacképesebb sportolójának választották. Ez már a második alkalom, hogy Hamilton a SportsPro éves 50 Most Marketable Athletes rangsorának élén végzett, miután először 2014-ben hódította meg az első helyet.
Ezzel Hamilton történelmet írt: mindössze a negyedik sportoló lett, aki kétszer is elérte a csúcsot, csatlakozva Simone Bileshoz, Lionel Messihez és Neymarhoz. Ráadásul 40 évesen ő a legidősebb, aki valaha a lista élére került – ez is mutatja, hogy a brit pilóta személyes márkája és globális hatása a gyengébb eredmények ellenére is töretlenül erős.

A Ferrari versenyzője mögött Simone Biles lett a második, míg az amerikai rögbisztár Ilona Maher a harmadik helyre ugrott fel. A kosárlabda-legenda Stephen Curry a negyedik pozícióban zárt, míg Cristiano Ronaldo az ötödik helyen tartotta magát a top tízben. A listán őket Neymar, Caitlin Clark, LeBron James, Giannis Antetokounmpo és Coco Gauff követik.
A 2025-ös kiadásban 30 férfi és 20 női sportoló kapott helyet, összesen 17 különböző nemzetből. Az Egyesült Államok 17 sportoló delegált, Nagy-Britannia hetet, míg Brazília hatot. A legmagasabban jegyzett 20 év alatti szereplő a 17 éves brazil gördeszkás, Rayssa Leal lett, aki a 12. helyen végzett, míg Hamilton és Ronaldo a 40 felettiek trióját képviselik LeBron Jamesszel együtt.
Érdekesség, hogy több korábbi nagy név – köztük Max Verstappen, Kelsey Plum és Patrick Mahomes – ezúttal kimaradt a listáról, míg olyan sportolók tértek vissza a tavalyi hiányzás után, mint Antetokounmpo, Robert Lewandowski és Bukayo Saka.

A SportsPro idén tovább finomította a rangsor módszertanát, amely három fő pillér alapján értékeli az egyes sportolókat: márkaerő (35 pont), elérhető piac (35 pont) és gazdasági érték (30 pont), így alakul ki a legföljebb 100 pontos „teljes marketingérték”.
Michael Long, a SportsPro projektigazgatója szerint a rangsor a sportüzlet világának legfontosabb iránytűje lett. „A 50 Most Marketable Athletes lista mára nélkülözhetetlen barométer a sportiparban, hiszen pontos képet ad arról, hogyan formálják a világ vezető sportolói a saját márkájukat és a globális hatásukat” – fogalmazott Long.