Rajt-cél győzelmet aratott az austini USA Nagydíjon Max Verstappen: a holland klasszis könnyedén megőrizte a vezetést a rajtnál, ezt követően pedig körről körre lelépte a komplett mezőnyt és abszolút külön ligában autózott az 56 kör során. Verstappen így mindkét pole-pozíciót és mindkét futamgyőzelmet behúzta a sprinthétvégén, abszolút tökéletes teljesítményt nyújtott Texasban.

A rajtnál Charles Leclerc pozícióra váltotta a bevállalt lágy keverékű gumikat, Lando Norrist megelőzve feljött a második helyre, Oscar Piastri pedig szintén előzött, ötödikként jött ki az első kanyarból – Verstappen, Leclerc, Norris, Hamilton, Piastri, Russell volt a top hat sorrendje.
Norris innentől mindent megpróbált annak érdekében, hogy a kevésbé fogyó gumikon valahogy visszaverekedje magát Leclerc elé, de sokat kellett dolgoznia érte: a 21. körben fogyott el annyira Leclerc abroncsa, hogy a brit ki tudja fékezni, így vissza tudta venni a második helyet – közben viszont Verstappen tíz (!) másodperc feletti előnyt épített ki az élen, gyakorlatilag állva hagyta a mezőnyt.
Leclerc itt még némi felesleges védekezéssel elvett másfél másodpercet a mögötte érkező Hamiltontól, majd kijött a bokszba közepes keverékű gumikért, ez pedig jó döntésnek bizonyult: Norris a 33. körig várt, így jóval frissebb és lágyabb abroncsok kerültek a McLarenre, de visszacsúszott a monacói mögé a harmadik helyre. Ez pedig végzetesnek bizonyult: az etap elején ugyan óriási iramban zárkózott fel, de ahogy utolérte Leclerc-t, elfogytak a lágy gumik, és úgy tűnt, hogy véget ért a hadjárat.
Norris azonban csak egy időre vonult vissza, lehűtötte az abroncsait, és egy hosszabb pihenőt követően elindított még egy támadást az utolsó körökben, majd öt fordulóval a vége előtt már úgy esett rá Leclerc-re, hogy a Ferrarinak nem volt esélye érdemben védekezni.
Norris így a verseny egyetlen igazán érdekes csatáját nyerte meg és kulcsfontosságú pluszpontokat szerzett a második hellyel, így összességében kihozta a maximumot ebből a napból.
Leclerc így is elégedett lehet a dobogóval és a Ferrari alternatív stratégiája sem működött rosszul, ráadásul a másik Ferrarival Hamilton senkitől sem zavartatva lett negyedik, a Scuderia kifejezetten erős formát mutatott ezen a napon.
A világbajnoki éllovas Oscar Piastri viszont borzasztó vasárnapot zárt, a rajt utáni előzése miatt lett ötödik, de a tempója még Hamiltonétól is messze elmaradt, esélye sem volt előrébb kerülni, sőt már az is félsiker volt számára, hogy maga mögött tudta tartani Russellt – az egész hétvégén látott bizonytalansága most is tetten érhető volt.
Verstappen így öt versenyhétvégével a szezon zárása előtt negyven pontra megközelítette a szenvedő ausztrált és huszonhatra Norrist – hamarosan tényleg elérkezhetünk ahhoz a ponthoz, hogy megérkezhet a világbajnoki csatába.
Pontot szerzett még a hetedik helyre felzárkózó Yuki Tsunoda, Nico Hülkenberg, Oliver Bearman, valamint Fernando Alonso is.
A hetedik körben a 7-8. helyért csatázó Carlos Sainz és Kimi Antonelli akadt össze, a spanyol ki is esett, az olasz pedig a sor végére csúszott vissza a Mercedesszel.
A hajrában történt még egy érdekesség: a 17-18. helyen haladó két Alpine-ra rászóltak, hogy tartsák a pozíciójukat, de a hátul gyorsabban érkező Franco Colapinto előbb értetlenkedett, majd nem foglalkozott az utasítással és megelőzte Pierre Gaslyt...
Az F1-es USA Nagydíj végeredménye:
| 1. | Max Verstappen | Red Bull |
| 2. | Lando Norris | McLaren |
| 3. | Charles Leclerc | Ferrari |
| 4. | Lewis Hamilton | Ferrari |
| 5. | Oscar Piastri | McLaren |
| 6. | George Russell | Mercedes |
| 7. | Yuki Tsunoda | Red Bull |
| 8. | Nico Hülkenberg | Sauber |
| 9. | Oliver Bearman | Haas |
| 10. | Fernando Alonso | Aston Martin |
| 11. | Liam Lawson | Racing Bulls |
| 12. | Lance Stroll | Aston Martin |
| 13. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes |
| 14. | Alexander Albon | Williams |
| 15. | Esteban Ocon | Haas |
| 16. | Isack Hadjar | Racing Bulls |
| 17. | Franco Colapinto | Alpine |
| 18. | Pierre Gasly | Alpine |
| 19. | Gabriel Bortoleto | Sauber |
| kiesett | Carlos Sainz | Williams |