A Cadillac 2026-ban debütál a Formula–1-ben, és a projekt vezető mérnöke, Pat Symonds szerint „félelmetes” kihívás nulláról felépíteni egy teljes csapatot. A korábbi FOM-technikai vezető elárulta, hogy alig egy év alatt kellett több száz szakembert toborozni, és számos más kihívással is meg kellett küzdeni, de összességében a csapat gyors növekedése és elkötelezettsége lenyűgöző, és már most „élvonalbeli szintű munkát” végeznek.

Symonds idén év elején csatlakozott a Cadillachez, miután letöltötte korábbi munkahelye után a kötelező szabadságát. Mint mondta, még őt is meglepte, mekkora léptékű és mennyire összetett a munka: „Igen, elég ijesztő. Ami igazán lenyűgöző, az az elkötelezettség, amit a Cadillac munkatársai mutatnak. Hihetetlen az a hozzáállás, amellyel mindenki részt vesz ebben a projektben.”
A csapat hivatalos nevezését 2024. március 7-én fogadta el a FIA – vagyis mindössze 364 nappal az első 2026-os szabadedzés előtt. „Ennyi idő alatt nem lehet egy komplett Formula–1-es csapatot felépíteni, szóval már a nevezés előtt óriási munka folyt, hogy a csapat embereket szerezzen” – mondta Symonds, majd konkrét számokat is közölt a tempóról:

„Az év elején 159 ember dolgozott a projekten az Egyesült Királyságban, a nevezéskor már 209, mostanra pedig 426. A növekedés elképesztő ütemű, de rendkívül nehéz is volt” – mondta, majd azt is kiemelte, hogy bár korábban már körülbelül 40 F1-es autó megépítésében vett részt, ekkora infrastruktúrát ennyire rövid idő alatt még sosem kellett kialakítania.
„Egy autót megépíteni sem könnyű, de az egész rendszert, a gyártási folyamatokat, a logisztikát, az épületeket, a szabályozásokat egyszerre felépíteni, az szinte példátlan. Hát ilyet nem csinál az ember túl gyakran, ez a feladat nem csak hihetetlenül nehéz, de tapasztalatod sem lehet az ilyesmiben.”
Symonds szerint azonban a csapat jól veszi az akadályokat, és már kézzelfogható előrelépéseket tettek. „Felépítettünk egy prototípus-karosszériát, ami nem versenycélra készült, mivel akkor még nem ismertük pontosan a motor beépítésének paramétereit. De a cél az volt, hogy a folyamatokat teszteljük, és felkészüljünk az FIA homologizációs és töréstesztjeire.”

A prototípus sikerrel teljesítette az idei második negyedévben zajlott próbákat, és a csapat már az első versenykarosszérián dolgozik: „Már lefoglaltuk az első homologizációs és törésteszt időpontját, heteken belül sor kerül ezekre, a raktárban mostanra rengeteg új alkatrész gyűlt össze, szóval haladunk előre.”
A mérnök hozzátette, hogy az új technikai előírások nemcsak az aerodinamikát és a motorokat, hanem a biztonsági előírásokat is jelentősen befolyásolják. Elmondása szerint az új kasztniknak nagyon szigorú törésteszteken kell megfelelniük, amelyek komoly kihívást jelentenek.