DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Miért estek szét a McLaren kerékcseréi?

Az utóbbi hetekben folyamatosan küzdenek a bokszkiállásokkal a világbajnoknál, Andrea Stella szerint idén nem is tudják teljesen megoldani a problémát.

A McLaren nem számít a visszatérő boxkiállási problémák teljes megoldására jövő évig, de úgy véli, hogy azért rövid távon javulások érhetők el.

Lando Norris és Oscar Piastri is több alkalommal tapasztalta, hogy a McLaren csapatának lassú boxkiállásai rontották versenyeik eredményét ebben a szezonban.

Legutóbb Piastri 5,25 másodperces megállással veszített időt a Szingapúri Nagydíjon, míg Monzában Norris 5,87 másodperces kerékcseréje váltotta ki a csapatutasítások körüli vitát.

f1-mclaren-szingapúr



A wokingiak Zandvoort óta folyamatosan küzdenek ezzel, és ez a most már trenddé alakuló sorozat rávilágított arra, hogy itt valós problémáról beszélhetünk.

A csapatfőnök, Andrea Stella szerint a kulcsfontosságú tényező a kerékcsavarkulcsok kialakításával kapcsolatos, ami megnehezíti a személyzet munkáját. Bár bízik abban, hogy a csapat rövid távon megoldja a problémát, azt sugallta, hogy egyelőre még folyamatban van a munka, és a megfelelő megoldás csak 2026-ban fog elkészülni.

„Tudjuk, hogy hardveres szempontból a mi eszközünk kissé bonyolultabbá teszi a műveletet, a szerszámok használatát, mint kellene” – magyarázta Stella.

„Ezt felismertük. Néhány javítást végzünk, amelyek főként a következő évre vonatkoznak. Ugyanakkor a kerékcsere-csapattal is együttműködünk, hogy enyhítsük a hardver okozta nehézségeket.”

„A gyárban rengeteg munka van a felülvizsgálattal, javítással, teszteléssel és gyakorlással. Ez egy nagyon átfogó és széles körű tevékenység. De elégedett vagyok azzal, amit a felülvizsgálat, a cselekvés és a jövő tervezése terén látok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: