DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 17. szerda
F1

Hamilton: A sprint feldobja majd Szingapúrt

Bár a szingapúri pálya hírhedten nehéz előzési szempontból, Lewis Hamilton mégis örül a jövő évi sprintnek, mert szerinte ez kiszámíthatatlanságot és új esélyeket hoz majd.

Lewis Hamilton örömmel fogadta, hogy a jövő évi F1-es Szingapúri Nagydíj sprintes formátumban zajlik majd. Bár a Marina Bay pálya az egyik legnehezebb helyszín előzés szempontjából, a brit pilóta szerint éppen ezért tehet jót szombati rövid futam: kevesebb edzésidő, nagyobb hibalehetőség és kiszámíthatatlanabb verseny várható. Hamilton úgy véli, ez feldobhatja az egyébként sokszor eseménytelen hétvégét.

A Formula One Management szeptemberben jelentette be, hogy 2026-ban a szingapúri futam is sprintes hétvégét kap. A döntés meglepetésként érte a paddockot, hiszen korábban a rövid futamokat elsősorban olyan helyszínekre tervezték, ahol sok előzés lehetséges. Lewis Hamilton viszont örül az újításnak, ahogy az F1 hivatalos csatornájának adott interjúban megfogalmazta:

hamilton-singapore-2



„Sprintes hétvége lesz jövőre, ami nagyon-nagyon kemény lesz, mert ezen a pályán tényleg kihasználjuk mindhárom edzéslehetőséget. Ha az első szabadedzés után rögtön sprintidőmérő jön, az jót tehet, mert őszintén szólva ez nem jó verseny a hagyományos értelemben. Legalább egy másodperces előny kell, hogy legyen esélyed előzni.”

Hamilton hozzátette: „Még úgy is, hogy négy DRS-zónánk van, ez olyan, mint Monaco, alig van előzés. Tavaly például nem volt biztonsági autó sem, szóval elég unalmas lett a futam. Úgy gondolom, a sprint igazi lottóvá teheti a hétvégét, és kicsit felkavarja az állóvizet.”

hamilton-singapore

A brit pilóta ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy a szingapúri helyszín fizikailag az egyik legmegterhelőbb az egész naptárban – az idén bevezetett „hőségriadót” is itt jelentették be először: „Itt a páratartalom az, ami igazán kicsinál minket. Száz százalékosnak érzed, és 3–4 kilót is veszíthetsz a futam alatt. Tavaly túlmelegedtem, és sokan közülünk majdnem elájultunk.”

Hamilton szerint nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is óriási kihívás a Marina Bay: „Nem feltétlenül a legfizikálisabb pálya, de fejben brutális. Régen 27 kanyar volt, azt hiszem most 23 van [korábban 23 kanyar szerepelt a nyomvonalban, jelenleg 19 – a szerk.]. Rengeteg minden történik, a kör sosem ér véget. Olyan, mint egy hullámvasút ebben a hőségben. Ez az egyik legnagyobb próbatétel testnek és szellemnek egyaránt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: