A Szingapúri Nagydíj a második meccslabdát jelenti ahhoz, hogy a McLaren megvédje a címét és összességében tizedik konstruktőri elsőségét szerezze a Formula-1-ben, amellyel végleg maguk mögé utasítanák a Williamst, amellyel jelenleg holtversenyben másodikak a vonatkozó örökrangsorban.
Ellentétben a két héttel ezelőtti bakui fordulóval, ahol Oscar Piastri nullázása és Lando Norris elrontott időmérő után elmaradó felzárkózása még elnapolta a bajnokavatást, Szingapúrban már igen jó esély van arra, hogy felérjenek ismét a csúcsra a papaják.

A hétvége után már csak hat forduló lesz hátra a 2025-ös F1-es szezonból, amelyek közül hármon rendeznek sprintet is. A normál hétvégéken legfeljebb 43 pontot szerezhet egy alakulat, ez egészül ki a sprintes állomásokon plusz 15-tel, azaz összességében maximum 303 világbajnoki egység lesz még gyűjthető a szingapúri futam után.
A McLaren jelenleg 333 ponttal vezet a Mercedes, valamint 337-tel a Ferrari előtt, ezekből kellene tehát legalább 303-at megőrizniük (a pontegyenlőség minden esetben a wokingiaknak kedvez már a több győzelemmel, a Red Bull pedig a 351 egységnyi lemaradásával már Bakuban kiszállt matematikailag is a küzdelemből).
Mindez tehát azt jelenti, hogy a McLaren konstruktőri világbajnok Szingapúrban, ha:
1) a Mercedes nem szerez legalább 31 ponttal többet náluk, ÉS
2) a Ferrari sem szerez legalább 35 ponttal többet, mint ők.

Ezekre pedig igen jó esély van, sőt még egy esetleges McLaren-nullázás esetén is viszonylag valószínűtlen a címvédés újabb elnapolása. A Mercedesnek ugyanis vagy mindkét pilótájának dobogóra kell állnia, vagy az egyikük győzelme mellett a másiknak legalább az első hétben kell végeznie, hogy egyáltalán 31 pontot gyűjtsenek, míg a Ferrarinál konkrétan győzelemre és még egy top 4-es helyezésre van szüksége ehhez – előbbi istálló ilyet idén csak egyszer, utóbbi egyszer sem produkált.
Ha másik irányból nézzük a dolgokat: a McLaren riválisai csinálhatnak bármit, ha az Oscar Piastri, Lando Norris duó legalább 13 pontot begyűjt Szingapúrban. Ez megvalósulhat például egy harmadik, vagy pedig egy hatodik és egy hetedik helyezésekkel – azaz: a wokingiaknak még csak dobogóra sem kell feltétlenül állniuk a révbe éréshez.
Ennél a 13 pontnál egyébként eddig mindösszesen kétszer gyűjtöttek kevesebbet egy verseny alatt idén a McLarennél – igaz, ebből az egyik pont legutóbb, Bakuban történt (a másik eset a Kanadai Nagydíj, ahol csak Piastri futott be negyedikként, miután Norris nekiment és kiesett).