A Williams csapatfőnöke, James Vowles szerint az F1-nek nem a nagydíjak hosszát kellene csökkentenie, hanem a versenyhétvégék struktúráját kellene átalakítani. Úgy véli, a hosszabb futamok izgalmasabbak és kiszámíthatatlanabbak, míg a szabadedzések megnyirbálása több hibalehetőséget és változatosságot eredményezne. A pénteki nap elhagyásával nemcsak frissíthető lenne a formátum, de a nagyszámú futam is kevesebb problémát okozhat.
Vowles nyíltan bírálta az ötletet, hogy a nagydíjak időtartamát csökkenteni kellene annak érdekében, hogy a sportág megfeleljen a „fiatalabb közönségnek”. Szerinte ez nem helyes út: a hosszabb versenyek adnak teret az izgalomnak, a stratégiáknak és a fordulatoknak.

„Volt egy érdekes felvetés a minap, hogy vajon rövidebbé kellene tenni a versenyeket, vagy több sprintet kellene beiktatni” – mondta Vowles. „Persze én az idősebb generációhoz tartozom, de általánosságban azt mondanám, hogy nem.”
„Szerintem a termék olyan, amilyen, és mi teszi igazán jóvá? Nézd meg Zandvoortot: … Alex fogalmazta meg a legjobban, hogy csak néztem, ahogy körülöttem mindenki összetöri. Kiszámíthatatlan volt az egész. De végig kellett nézni az egy óra 40 perces versenyt ahhoz, hogy kialakuljon az eredmény.”

Vowles azonban nem ragaszkodik makacsul a jelenlegi hétvégi struktúrához, azzal egyetértve, hogy túl sok edzés van, azt javasolta, hogy a pénteki napot töröljék, és a hétvégét szombatra és vasárnapra korlátozzák. „Nem gondolkodnék azon, hogy több futam legyen a naptárban, de ha eltöröljük a pénteket 24 hétvégén, az 24 napot jelent. Így még ha két új hétvégét is beiktatunk, akkor sem lesz több az összes pályán töltött idő.”
A rövidebb hétvégi formátum Vowles szerint nem csupá a nézők miatt lehet érdekes, hanem jobb versenyeket is hozhat. „Mérnökként imádom, hogy sok lehetőségünk van kísérletezni. De ha azt mondod, hogy csak egy órád van az időmérő előtt, az egészen más kihívás. Véleményem szerint nagyobb lesz a változatosság, több lesz a véletlenszerűség a rajtrácsban.”

„Nem a mérnökök szemszögét nézem, hanem a sportét” – tette hozzá. „A pilóták minden percet az autóban akarnak tölteni, a mérnökök minden pillanatban dolgozni akarnak. De jobb-e a sport, ha például egy McLaren a 15. helyről indul, mert hibázott? Igen, mert változatosságot hoz a mezőnybe.”
Vowles kritikával illette azokat a beavatkozásokat, melyek mesterségesen próbálják élénkíteni a versenyeket: mint például az idei monacói futam két kötelező boxkiállásának előírása. „„A monacói futamot idén akár látványosságnak is lehetett tekinteni, ha valaki annak akarta tekinteni, de gyakorlatilag ott értünk célba, ahonnan rajtoltunk, csak közben a pályán játszmáztunk egy kicsit. Szerintem ez nem feltétlenül az a fajta versenyzés, amit én szeretnék.”