Di Montezemolót Enzo Ferrari nevezte ki a Scuderia sportigazgatójának 1974-ben, és az ő irányítása alatt szerezte világbajnoki címeit Niki Lauda 1975-ben és 1977-ben. Később, miután a Fiat csoport különböző részlegeit vezette, 1991-ben visszatért a Ferrarihoz, ahol elnökként segítette a márkát talpra állni Enzo Ferrari halála után.
Miközben sikerült újjáépítenie a Ferrari közúti autógyártó részlegét, megalapozta a Formula-1-es csapat 2000-es évekbeli sikereit, és lefektette azoknak alapkövét. 2014 végén Sergio Marchionne váltotta őt elnökként, idén nyáron pedig bejelentették, hogy a McLaren Group Holdings igazgatóságának tagjává választották.
Miután ilyen gazdag és színes pályafutást tudhat maga mögött, nem meglepő, hogy dokumentumfilmet készítettek róla. A Luca: Seeing Red című film premierjén a 78 éves Montezemolo aggodalmát fejezte ki a Ferrari jelenlegi helyzete miatt, hiszen a csapat mindig is az egyik legnagyobb szerelem maradt számára.
„Szomorú a Ferrarit egy erős, karakterisztikus vezető nélkül látni” – mondta. „Olyan személyre van szükség, aki határozott iránymutatást ad nekik. A Ferrarinál tanultam meg, hogy a siker nem állhat meg, mindig keményebben kell dolgozni, hogy meg is maradjon. Ha nem nyersz, akkor még inkább igaz, hogy még inkább kemény munka szükséges" – tette hozzá. „Ez különösen igaz most, amikor nem nyerünk.”

„A legfontosabb, hogy megfelelő embereket válasszunk” – hangsúlyozta. „A Ferrari esetében mindig elsőrangú emberek dolgoztak velem, mind vezetőként, mind a háttérben.” Luca di Montezemolo különösen aggódik a csapat folyamatos vezetőváltásai miatt, mivel szerinte a stabilitás minden szinten elengedhetetlen a sikerhez. Különösen meglepte, hogy Mattia Binottót, aki most a Saubernél dolgozik, elbocsátották.
„Jobb lett volna, ha Binotto folytathatta volna a munkáját” – mondta. „A gyakori változások veszélyeztetik a csapat stabilitását. Minden újabb vezetőváltás rengeteg munkát igényel, és minden egyes alkalommal újra kell építeni mindent. Sokszor történnek bejelentések, amelyek túlzott elvárásokat keltenek, miközben inkább előbb az eredményekre kellene koncentrálni, és csak utána kitűzni a célokat.”
„Láttam a csodálatos képeket a Monzában megjelenő szurkolókról, de közben egy olyan csapatot is, amely a sok előzetes bejelentés ellenére még mindig nem tudott versenyt nyerni” – tette hozzá. „És még ha nyertek is volna egy versenyt, az tény marad, hogy a Ferrari régóta nem nyerte meg a világbajnokságot. Én magam is átéltem nehéz időszakokat, amikor több bajnokságot is elvesztettünk az utolsó versenyek során” – ismerte el. „De túl régóta nem történt meg, hogy a Ferrari a legutolsó versenyen még harcban legyen a világbajnoki címért.”
„Bízom benne, hogy változás jön, főleg azok számára, akik Monzában ott voltak, és akik továbbra is kitartóan hisznek a csapatban. A Ferrari ma még nagyobb felelősséggel tartozik nekik."