Lando Norris úgy gondolja, a szezon jelenlegi fázisában jobb döntéseket hoz és kevesebb kockázatot vállal, mint akár az év elején: konkrétan a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációját emelte ki, melyen egy elfékezés miatt lett csupán hatodik. Úgy érzi, Oscar Piastri hozzá hasonlóan jobban mérlegeli a kockázatokat: mikor érdemes rizikót vállalni és mikor nem.
„Ha visszamehetnék Kínába és változtathatnék, akkor valószínűleg nem vállalnám a kockázatot” – idézi a Motorsportweek Norrist. „Talán ott nem voltam ura mindennek és nem voltam annyira megfontolt, mint a szezon annyira korai szakaszában, a második fordulón lennem kellett volna. De tanultam belőle és már jobb döntéseket hozok.”

„Ez egy ideje már jellemző ránk” – beszélt arról, hogy a megfontolt kockázatvállalásban ő és Piastri is fejlődött a korábbiakhoz képest. „Habár nagyon akarjuk a győzelmeket, néha a második vagy harmadik helyet, és néha talán még több kockázatot is vállalhattunk volna, szerintem mindkettőnkre jellemző egy ideje, hogy jobban értjük a kockázati tényezőt.”
Győzelem = nagyobb kockázatvállalás
„Tudjuk, mikor kell kockáztatnunk, például az időmérőn, és azt is, hogy a futam során mondjuk eggyel több pontért mikor nem szabad kockáztatni” – magyarázta Norris. Hozzátette azonban: a versenyzői mentalitás mindig több kockázatvállalást követel, ha az első hely a tét.
„A győzelemért? Azért többet kockáztatsz, attól is függően, hogy ki ellen versenyzel. Ez egy nagyon fontos tényező. Része a versenyzői létnek: értened kell, kivel szemben vállalhatsz kockázatokat és kivel szemben nem, és mikor vállalhatod be a kockázatokat.”
„Ez általánosságban igaz, de akkor végképp meg kell érteni, amikor a világbajnokságért harcolsz” – mondta Norris, aki 31 pont hátrányban üldözi Piastrit a vb-tabellán: egy jól megválasztott kockázatvállalással értékes pontokat dolgozhat le csapattársával szemben, de ha rosszkor kockáztat, könnyen tetemes hátrányba kerülhet.
