Több izgalmas fordulatot is tartogatott számunkra a Holland Nagydíj versenye egy héttel ezelett, de a legdrámaibb fordulat kétségkívül a végére maradt, amikor is Lando Norris McLarenjéből elkezdett dőlni a füst, megidézve a 2000-es évek első felét, amikor nem volt szokatlan látvány, hogy a Mercedes motorja kileheli a lelkét a wokingiak autójában.
A csütörtöki sajtónapon – amelyen a Formula.hu is részt vett – arról kérdezték Norrist, hogy tudják-e már pontosan, hogy mi is okozta a műszaki hibát és így a kiesését, amivel komolyabb lépéshátrányba került összetettben.
„Rengeteg, már önmagában is bonyolult dolognak kellett összejönnie ehhez a hibához. A csapat számára ennek a felderítése viszonylag egyszerű folyamat volt. Az egyik alkatrész megsérült, de tudjuk, hogyan javítsunk rajta” – kezdte Norris.

„Ezt az alkatrészt erősebbre kell csinálnunk a jövőben. Az F1 mindig is arról szólt, hogy az autó alkatrészei könnyebbek, de mégis erősebbek legyenek. Ez most nyilván egy igazán minimális súlytöbblettel jár majd számunkra, de ez a köridőnkön alig-alig fog meglátszódni.”
„Több mint 60 verseny óta nem volt műszaki hibánk, mármint olyan, ami potokba került volna. Voltak apróbb dolgok ezen vagy azon a területen, de semmi komoly. A csapat fantasztikus munkát végez ezen a téren, csak épp sajnálatos, hogy pont karrierem eddigi legfontosabb szezonjában esett ez meg.”
Mint kiderült, Norris autójában az egyik olajcső lyukadt ki, nem pedig motorhiba okozta a nullázást, így némi üröm az örömben, hogy a Mercedes erőforrása jó eséllyel megmenthető még. Ettől függetlenül persze a McLaren már jó előre úgy készült, hogy a monzai pálya sajátossága miatt mind Norris, mind Piastri egy vadonatúj belső égésű motort kap erre a hétvégére, ami még mindig a szabályok adta négy egységen belül van, így egyelőre nem jár büntetés Norris számára.
Arról, hogy miként érintette a britet az elvesztett 18 világbajnoki pont, és hogyan szeretné ledolgozni meggyarapodott hátrányát csapattársával szemben, itt olvashattok.