DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Emelhetik az F1-es óvások díját

Az utóbbi idők komolytalannak ítélt próbálkozásai után megvizsgálja az F1 Bizottság, hogy drágítsanak-e a különböző panaszokért fizetendő díjakat.

Az FIA és a Formula-1-es istállók arra jutottak az F1 Bizottság keddi ülésén, hogy megvizsgálják „az óvások, a fellebbezések és a felülvizsgálati kérelmek” díjait azzal a céllal, hogy módosítsanak rajtuk – derül ki a közleményükből.

A téma azok után került napirendre, hogy idén több esetben is komolytalannak tűnő óvással próbálkoztak a csapatok, mindenekelőtt a Red Bull, amely kétszer is panaszt nyújtott be George Russell ellen: Miamiban azért, mert szerintük nem lassított a sárga zászlós jelzés alatt, Kanadában pedig az emlékezetes biztonsági autó mögötti fékezése okán.

A stewardok minden esetben elutasították a Red Bull óvásait, amelyek az indoklás szerint egyáltalán nem álltak stabil lábakon. Az esetek után maga Russell is jelezte, hogy szerinte a jelenlegi 2000 eurós díj, amelyet a panaszt benyújtó alakulatnak kell kifizetnie, nem elég visszatartó erő ahhoz, hogy a csapatok ne próbálkozzanak fölösleges óvásokkal, amelyek miatt hosszú órákon át nem lehet véglegesnek tekinteni egy verseny eredményét.

f1-ovasok



Emiatt született tehát az a döntés az F1 Bizottság keddi ülésén, hogy felülvizsgálják a jelenlegi díjakat. A közlemény hozzáteszi: szóba került az értekezleten az is, hogy a különböző vizsgálatok kapcsán is díjakat vezessenek be.

Ennek kapcsán pedig Zak Brown McLaren-vezérigazgató tette szóvá nemrég, hogy egyes alakulatok túl könnyelműen kérvényeznek vizsgálatokat a riválisaik bizonyos technikai megoldásai kapcsán. Itt ugyancsak a Red Bullra célozhatott, amely hosszú ideig kutatta a McLaren kerékhűtési trükkjét, amely Miamiban egy alapos és átfogó FIA-vizsgálathoz vezetett – amely megállapította, hogy teljesen legális az MCL39-es.

 

Növekvő rajongótábor, úton a karbonsemlegesség felé

Az FIA kommünikéje szerint a fenti volt az egyetlen érdemi téma az F1 Bizottság ülésén, de egyúttal jelentést adtak a rajongótábor növekedéséről is. A közlemény szerint jelenleg 827 milliós rajongótáborral rendelkezik a Formula-1, és ez évről évre több mint 10 százalékkal növekszik, közülük 43 százalék 35 év alatti szurkoló, és 42 százalék a nők aránya. Az F1 film pozitív hatásait is megtárgyalták a bemutató óta eltelt első hetek mutatói alapján.

A Bizottságtól függetlenül még egy közleményt kiadott nemrég a Formula-1, amelyben pedig arról adtak hírt, hogy jó úton járnak a korábban célul kitűzött 2030-as karbonsemlegesség felé. A jelentés szerint 2018 óta összesen 26 százalékkal sikerült csökkenteniük a széndioxid-kibocsátását a sportnak – annak ellenére, hogy ez idő alatt a futamok és a versenyre kilátogató rajongók száma is megugrott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: