DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Norris még Hamiltonnál is eladhatóbbá válhat?

A McLaren bajnokesélyese akár 150 millió font szponzori jövedelemre is szert tehet, felülmúlva Lewis Hamiltont egy sportpénzügyi szakértő szerint.

Lando Norris a Formula-1 új generációjának legeladhatóbb tagja Dr. Rob Wilson, az alkalmazott sportpénzügy szakértője szerint. A szakember a Z generációban és az e-sportban látja Norris erejét, amely fokozódhat, ha a fiatal brit világbajnoki címet nyer. Potenciális marketingértéke Lewis Hamiltonéhoz hasonlítható, számokban pedig felül is múlhatja azt.

„Norris a következő Lewis Hamilton szponzoráció tekintetében? Egyértelműen megvan hozzá a potenciálja. Szerintem még George Russellnél is eladhatóbb, aki F1-es értelemben rendkívül piacképes” – hasonlította össze a sportpénzügyi szakértő Norrist generációja másik brit képviselőjével, Russell-lel a UK Riches-nek.



„Most már kijelenthető, hogy Norris egy virágzó márkát képvisel. A Brit Nagydíj megnyerése a mondjuk úgy, hogy szerethető britek kategóriájába sorolja őt, ezért marketingszempontból is győztessé vált. Abszolút képes lehet hasonló útpályára, mint Hamilton, különösen a Twitchen való jelenlétének, a Z generációs vonzerejének, az e-sportos kapcsolatainak és digitális formátumoknak köszönhetően, melyek nem voltak jelen, amikor Hamilton először letette a névjegyét” – beszélt arról, hogyan tud olyan közönséget megszólítani Norris, melyet Hamilton nem tudott saját berobbanása idején.

150 millió fontot is megkereshet fizetésén felül

Jelenlegi becslések szerint Lewis Hamilton Formula-1-es alapfizetésén és bónuszain felül – mely a Formula.hu által begyűjtött 2025-ös fizetési lista alapján 60 millió dollár –, 9 millió fontot, azaz 12 millió dollárt keres évente. Wilson professzor Norris esetében egy egészen más nagyságrendről beszélt.

„Ha Norris továbbra is bajnoki címekért lesz versenyben és akár meg is nyeri a bajnokságot a következő években, úgy gondolom, hogy akár 150 millió fontról is beszélhetünk, egyedül szponzori kifizetésekben” – hangzott a merész becslés a szakértőtől.

„A tartós dobogós és futamgyőztes eredmények, plusz a személyes márka kitettsége és az erős kereskedelmi imázs fenntartása nagyon hatásos globális kereskedelmi erőt eredményez, különösen Norris esetében egy olyan globális sportban, mint a Formula-1, amely óriási léptekkel menetel az Egyesült Államokban” – magyarázta, mire van szüksége Norrisnak, hogy az említett csillagászati összegre váltsa be eladhatósági potenciálját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: