Oliver Bearman összehasonlította az előző év során teljesített első Formula-1-es nagydíjait első teljes szezonjának alakulásával. Miután legelső versenyét rögtön a Ferrarival teljesítette és pontokat szerzett, majd második nekifutásra, már a Haasban ismét az első tízben végzett, elhitte, hogy minden versenyén pontokat fog szerezni. A 2025-ös szezon ébresztő: újra kellett értékelnie elvárásait, hogy ne váljon frusztrálttá.
A 20 éves újonc Formula-1-es sztorija 2024-ben, a Szaúd-arábiai Nagydíjon kezdődött, amikor egy versenyhétvége közben, a szombati napon kellett beugrania a rajtrács legnagyobb múltú csapatához, a Ferrarihoz. A rengeteg buktatónak ellentmondva hetedik helyezéssel végződő sztorira – amely beindította királykategóriás pályafutását – így tekintett vissza az Autosportnak adott interjúban:
„Szó szerint pár órával előtte értesítettek, de életem legnagyobb lehetősége volt. Az F2-ben nem mentek túl nagyszerűen a dolgaim, aztán hirtelen esélyt kaptam, hogy megmutassam, mire vagyok képes egy Ferrariban. Szerencsés voltam, hogy megkaptam azt a versenyt. Előtte mindössze két napot teljesítettem F1-es autóban, ezért óvatos voltam, nem akartam elszúrni. Őszintén, nem tudom, hol lennék, ha Dzsidda nem történt volna meg” – mondta Bearman.

A Ferrarinál történt, nagyon emlékezetes debütálás mellett Bearman jelenlegi csapatához, a Haashoz is beugorhatott két alkalommal: az amerikai istállóval 10. helyezettként szintén pontot szerzett első nekifutásra, Azerbajdzsánban. Ezen a ponton azt gondolta, akár minden futamán képes lehet a pontszerzésre.
„Visszatekintve, kicsit el lettem rontva tavaly. Ferrarit vezettem és pontokat szereztem, aztán ugyanez megtörtént a Haasszal Bakuban. Utána Brazíliában is Q3-ba jutottam és top 10-ért harcoltam. Biztosra vettem, hogy pontokat fogok szerezni mindig, ahányszor autóba ülök.”
Ébresztő számára a 2025-ös szezon
„Az idei év egy ébresztő. A különbségek annyira szorosak, hogy nem vagyunk abban a helyzetben, amelyben pontokért harcolhatnánk minden hétvégén. Újra kellett határoznom az elvárásaim, hogy ne váljak frusztrálttá. Egyes versenyeken jól vezetek és büszke vagyok a teljesítményemre, de nehéz elégedettséget érezni, ha a nevem mellett 12. vagy 15. helyet látok” – mondta Bearman.

A Haas újonca három alkalommal szerzett pontot 2025-ben, Bahrein óta azonban nem volt az első tíz között.
„Azon igyekeztem, hogy ne hagyjam, hogy az eredmények lehúzzanak, és hogy őszinte legyek, jó munkát végeztem. Ezt az energiát a következő futamon hasznosítom. Tavaly könnyen jöttek a pontok, és ezek formálták az elvárásaim. Idén jobban küszködünk, mint gondoltuk. A rendszeres pontszerzés nehéz, de szuper motivált vagyok. Nagyon fontos a helyes mentalitás és az, hogy pozitív maradjak” – beszélt arról, hogyan küzd meg a korai sikerek utáni realitással.