DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

A paddockban hallottuk: óriási a nyomás Colapintón

Fokozódik a nyomás Franco Colapintón az Alpine istálló részéről – tudta meg a Formula.hu az Osztrák Nagydíj paddockjában.

Újabb hétvége, újabb csalódás: Franco Colapinto az Osztrák Nagydíjon ugyan a javulás jeleit mutatta, de a hétvégéje nem alakult jól, sőt, a jelek szerint egyre inkább fogy a levegő az argentin körül. A pilóta előléptetésének bejelentésekor az enstone-i csapat öt futamra vállalt garanciát, az ausztriai ennek az utolsó felvonása volt és a dél-amerikainak mostanáig nem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket.

f1-colapinto-alpine-spielberg



Bár néhány napja még úgy tűnt, hogy az argentin szinte érinthetetlen és helyét nem fenyegeti veszély, a spielbergi hétvége folyamán változott a helyzete. A Formula.hu paddock-forrásai szerint az enstone-i csapat vezetése jelezte a pilóta felé, hogy tempó és minden más tekintetében javítania kell a teljesítményén, ráadásul záros határidőn belül, máskülönben a folytatás kérdőjelessé válhat.

 

Mi változott?

Noha a helyzet az Alpine-nál ideálisnak nem mondható, ahhoz sem férhet kétség, hogy Colapinto kevés érdemit produkál az eddigi futamokon. Nemrégiben ráadásul kiderült, hogy július közepén a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo is távozik a posztjáról, ezzel pedig a pilóta az egyik legfőbb támogatóját veszíti el. 

f1-colapinto-alpine-renault

De Meo a Spanyol Nagydíjon (távozásának bejelentése előtt) a Formula.hu érdeklődésére kiállt Colapinto mellett, ám a jelek szerint a vállalat élén történő változás komoly hatással lehet az argentin versenyző helyzetére is. A paddockban hallott pletykák alapján valószínűsíthető az is, hogy a versenyző szerepeltetésétől remélt szponzori bevételek is messze elmaradnak a várakozásoktól.

 

Doohan visszatér?

Amennyiben az Alpine-menedzsment a váltás mellett döntene, vélhetően Jack Doohan váltaná Colapintót. A szezont az ausztrállal kezdte az enstone-i formáció, s amikor Imola előtt váltottak, a hivatalos kommunikációban hangsúlyozták: Doohanre továbbra is számítanak és „szuper prioritást” kap harmadik pilótaként, vagyis váltás esetén neki kellene kapnia a volánt. Egy másik lehetőség a csapat másik tartalékja, Paul Aron, akit információink szerint a szezon során szintén szeretne élesben kipróbálni az Alpine.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: