A Ferrari elmagyarázta, hogyan sikerült a bokszkiállásait az F1-es rajtrácson következetesen a leggyorsabbá tenni.
A 2025-ös év eddigi 10 futamából nyolcszor a Ferrarié volt a leggyorsabb boxkiállás, ami egyértelmű fordulatot jelent Fred Vasseur vezetése alatt.
A bokszkiállásokban való kiválóság minden csapat számára kulcsfontosságú, de a Ferrari sportigazgatója, Diego Ioverno részletesen kifejtette, milyen lépéseket tett a Scuderia annak érdekében, hogy osztályelsővé váljon.
„Az elmúlt években sokat dolgoztunk a bokszkiállásokon, minden szinten. A nyilvánvaló képzésen, felkészítésen és gyakorláson kívül, ami magát a legénységet illeti, a technikai oldalon is rengeteg munkát fektettünk bele” – magyarázta Ioverno.

„A cél egyértelműen az, hogy a bokszutca legénysége mindig a legmagasabb szinten tudjon teljesíteni. Ez nem feltétlenül az abszolút sebességre való törekvést jelenti, hanem inkább azt, hogy következetesen a három másodperces határ alatt maradjunk. Ez az állandóság lehetővé teszi a stratégáink számára, hogy kellő pontossággal megjósolják, hogy az autó milyen pozícióban fog visszatérni a pályára a megállás után.”
„Ez a megközelítés egyébként is elkerülhetetlenül gyorsabb megállásokhoz vezet, mert ha következetesen jók, akkor statisztikailag is valószínűbb, hogy gyorsak lesznek, és ennek mindenképpen örülünk.”
Ioverno hozzátette: a szerelők rotációja is működik a csapatnál.
„Az egyik dolog, amivel különösen elégedettek vagyunk, az az, hogy az első tíz futam során milyen következetesen teljesítettünk, annak ellenére, hogy elég nagy volt a személyzet tagjainak rotációja. A versenyek számának növekedésével rájöttünk, hogy csak úgy tudjuk biztosítani a stabil teljesítményt az egész szezonban, miközben a munka és a magánélet elfogadható egyensúlyát is fenntartjuk, ha rotáljuk a pályán dolgozó személyzetet."