DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

„Tudom, hogy megbánták” – Perez a Red Bullról

Elmesélte, hogy mi és hogyan siklott félre a Red Bullnál az utóbbi években, és hogy hogyan érez most a csapattal kapcsolatban.

Részletes interjút adott a Desde el Paddock mexikói podcastnek Sergio Perez – a témák között pedig természetesen kiemelt szerep jutott a Red Bulltól való távozásának, és az ott töltött időszakának.

Perez szerint a csapat nem igazán állt ki mellette az utolsó hónapokban, és úgy érzi, hogy 2023-ban az autó fejlesztési lépcsője indult el számára rossz irányba.

f1-perez-redbull



„2023-ban kezdődtek a problémák az autó koncepciójával és a fejlesztési iránnyal. Addig volt egy világos fejlesztési út, mióta csatlakoztam a csapathoz, és hiába változtak meg a szabályok 2022-re, a vezetési stílust tekintve ugyanazok maradta az alapok, mint addig” – magyarázta Perez.

„2023-ban egy mindkét pilóta számára jó autóval kezdtünk, harcoltunk a bajnokságért, aztán megjöttek a fejlesztések Barcelonában és hirtelen egy másodpercre voltam az első szabadedzésen, majd hét tizedmásodpercre a másodikon. Az egész nehézzé vált. Eleinte képes voltam alkalmazkodni az autóhoz, képes voltam vezetni, de amint a szél, az időjárás, az eső változást hozott, már kezelhetetlenné vált a helyzet.”

„Full tudatos koncentrációval tudtam csak vezetni, pedig a legtöbben ösztönösen, automatikusan, szinte gondolkodás nélkül vezetnek. A Red Bullnál viszont itt már minden mozdulatot át kellett gondolni. Max és én is beszéltünk erről a csapattal, ő is mondta nekik, de akkor is ebbe az irányba fejlesztettek. Egyre nehezebbé vált a helyzet” – tekintett vissza a küszködésre a mexikói.

 

„Nem védtek meg, a nyomás csak növekedett”

2024-ben sem lett jobb a helyzet: a csapat nem állt ki a pilóta mellett.

„2023 végén végre megértettük a dolgokat, 2024-et sokkal jobb helyzetben kezdtük, de minden évben ugyanoda lyukadtunk ki az autóval, csak más időpontokban. Viszont szerintem az is kulcsfaktor volt, hogy bár aláírtam a szerződésemet Monacóban, de már a következő futamtól záporoztak a kérdések a jövőt illetően. Könnyű lett volna a csapatnak azt mondani, hogy van egy szerződéssel bíró pilótánk a következő két évre, de nem ezt tették. Szóval csak rólam volt szó minden futamon” – magyarázta.

„Ez nálunk nagyon nagy nyomást generált, ez leszivárgott a mérnökökig és mindenkihez. Szerintem a végén ez nagyon sokba került és igen, szerintem ez egy alapvető probléma volt. Azt is gondolom, hogy ők nagyon értik a sajtó működését az F1-ben, hogy hogyan kell kontrollálni. Ne kommentálj, ne beszélj, és szerintem ez fontos faktor volt.”

 

„Szerintem már megbánták”

Az a kérdés is felmerült, hogy a fentiek miatt bocsánatkéréssel tartozik-e Pereznek a Red Bull.

„Hmmm, nem. Mármint összességében így működik a sport. Hoztak bizonyos döntéseket a jelentős nyomás miatt – amit részben maguknak kreáltak. De tudom, hogy mélyen belül megbánták. És ezt egy nagyon megbízható forrásból tudom” – mondta.

„Mit lehet tenni? Továbblépni. Kemény a helyzet, nagyon jó barátaim vannak ott, és bár az emberek talán azt hiszik, hogy örömömet lelem abban, ami történt, de nem. Az igazság az, hogy Max minden sikert megérdemel, hihetetlen pilóta, és nagyon kevesen értik meg azt, ahogy ő dolgozik. Kivételes.”

„Remek csapatunk volt, de a végén lassan széthullik. Ugyanakkor valami különlegeset csináltunk az F1 egyik legversenyképesebb, legszorosabb időszakában. Amikor Adrian (Newey) távozott, akkor kezdődtek az igazi problémák.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: