A Renault közleménye szerint Luca de Meo öt sikeres év után hozta meg döntését, július 15-ig azonban továbbra is ellátja vezérigazgatói feladatait. Az igazgatótanács – Jean-Dominique Senard elnök vezetésével – már elindította az utódlási folyamatot.

Jean-Dominique Senard méltatta a távozó vezért: „Luca de Meo öt éven át dolgozott azon, hogy a Renault csoportot visszahelyezze az őt megillető helyre. Vezetése alatt vállalatunk visszatért az egészséges alapokra, lenyűgöző termékpalettával büszkélkedhet, és újra növekedésnek indult.”
„Luca de Meo amellett, hogy egy igazi kapitánya az iparágnak, kreatív, elkötelezett, szenvedélyes és inspiráló egyéniség is. Ma az egész vállalat együtt köszöni meg neki mindezen éveket és a sikeresen teljesített közös kihívásokat.”
„Ami engem illet, mindig emlékezni fogok ezen felejthetetlen utazásra. Ez egyben alkalmat ad arra is, hogy köszönetet mondjak a csoport alkalmazottainak, akik velünk együtt dolgoztak ennek az emblematikus vállalatnak a helyreállításáért, amelyre mindannyian olyan büszkék vagyunk.”
Hatalmas kihívások és történelmi eredmények
Luca de Meo személyes hangvételű üzenetben indokolta döntését, jelezve: úgy érzi, eljött az idő a váltásra, a Renault pedig készen áll a folytatásra nélküle is.
„Az ember életében eljön az az idő, amikor tudja, hogy a munka befejeződött. A Renault csoportnál kevesebb mint öt év alatt hatalmas kihívásokkal kellett szembenéznünk. Elértük azt, amit sokan lehetetlennek hittek. Ma az eredmények magukért beszélnek: ezek történelmünk legjobb eredményei.”
„Erős csapatunk és agilis szervezetünk van. Stratégiai tervet is készítettünk, amely készen áll a következő termékgenerációra. Ezért döntöttem úgy, hogy itt az ideje, hogy átadjam a stafétát. Egy átalakult, a jövőre felkészült vállalatot hagyok hátra, hogy más ágazatokban kamatoztassam tapasztalataimat, és új kalandokba vágjak bele.”
„A Renault csoportot vezetni kiváltság volt. Olyan emberi és iparági kaland volt, amely csak egyszer történik meg az életben, és ezért mindig hálás leszek a vállalat női és férfi tagjainak – a ‘Renaulutionnaires’-nek – a szenvedélyükért, elkötelezettségükért és meggyőződésükért. Ők a vállalat igazi motorjai.”
„Szeretnék továbbá köszönetet mondani Jean-Dominique Senard-nak, hogy néhány évvel ezelőtt engem választott, a támogatásáért és bizalmáért, valamint az igazgatótanácsnak, hogy hittek a projektjeinkben. És a legjobb rész még csak most jön…”
Előjelek nélkül
Érdekesség, hogy Luca de Meo a Spanyol Nagydíj vasárnapján exkluzív interjút adott a Formula.hu-nak – a beszélgetés során semmi nem utalt arra, hogy távozását fontolgatná, épp ellenkezőleg: a szavaiból világosan kirajzolódott, hogy hosszú távra tervezett mind az Alpine F1-es projekt, mind a márkaépítési stratégia szempontjából.
Amikor de Meo 2020-ban átvette a Renault vezérigazgatói székét, a vállalat borzalmas állapotban volt, de az olasz szakembernek sikerült nyereségessé varázsolnia a francia gyártót. A „Renaulutionnaires” néven meghirdetett, jelentős átszervezéseket is magában foglaló stratégiai tervének már az első másfél év után jelentős hatása volt, ebben pedig fontos szerepet szánt az érkezése előtt néhány évvel leporolt történelmi márkának, az Alpine-nak is, amelyet összeolvasztott a vállalat sporttevékenységeivel. Így lett Alpine a Renault korábbi F1-es csapata, a vezér mesterterve pedig továbbra is az, ami akkor volt: világszinten ismert, elfogadott és népszerű prémiummárkát építeni az 1955 óta létező márkából.
„Mivel még nem látják az utcákon az autókat, sokan nem nagyon akarják megérteni, hogy számomra az Alpine márka építése miatt is fontos a verseny. Prémium márkát építeni komoly feladat. Dolgoztam más vállalatoknál, például az Audinál is, ahol harminc évet vett igénybe, míg az Audi egyszerű Volkswagenből a prémium márkák klubjának tagja lett. Harminc év, szóval ha gyorsak vagyunk, húsz év alatt is megcsinálhatjuk ugyanezt" – fogalmazott de Meo a Formulának Barcelonában.

„A Renault a százhuszonöt éves fennállása során most először invesztál abba, hogy a portfóliójának legyen egy prémium márkája. Ehhez idő és rengeteg helyes döntés szükséges, beleértve azt is, hogy vonzónak és hitelesnek kell lenned az autórajongók számára. Az autórajongók pedig motorsportrajongók is, így az én egyszerű gondolatmenetem az, hogy amennyiben sikeresek vagyunk a motorsportban, az érezteti a hatását az autóinkon is és hitelesek lehetünk a világ prémiummárkái között" – tette hozzá.