Adrian Newey részletesen mesélt arról, miként jutott el a döntésig, hogy Red Bulltól való távozása után is marad az F1-ben. Bár a hajózás világát, a közúti autókat és akár a teljes visszavonulást is mérlegelte, végül az Aston Martin ajánlata jelentette számára a legizgalmasabb új kihívást, ahol a 2026-os szabályrendszer szerint készülő autó fejlesztésén dolgozik.
A Monacói Nagydíjon, ahol Newey első alkalommal volt jelen a csapat tagjaként, egy interjúban elárulta, hogy távozása után sokáig nem tudta, hogyan folytassa karrierjét. „Sokféle ok miatt mondtam fel a Red Bullnál, és őszintén szólva akkor még fogalmam sem volt, mihez fogok kezdeni” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek.

„Szóval hátradőltem, végiggondoltam, beszélgettem a feleségemmel, Mandyvel, hogy mi legyen: pihenés, napsütéses vakáció, rengeteg margarita, vagy mégis dolgozzak tovább. És ha dolgozom, akkor mi legyen?”
A lehetséges célpontok között felmerült a vitorlázás világa is, hiszen a Red Bull Technologies révén már korábban kapcsolatba került az America’s Cup projektjeivel, de bár technológiai párhuzamokat látott, mégis elvetette ezt az irányt: „Az America’s Cup nagyon érdekes, szinte egy párhuzamos univerzum, a technológiák nagyon hasonlóak.”
„Az egyetlen dolog, amit nem szeretek az America’s Cup-ban, hogy nincs lehetőséged reagálni, hiszen négyévente van egy verseny, és onnantól, hogy a hajó vízre kerül, legfeljebb két hónapod van a rajtig. Szóval, ha a tervezés nem sikerült tökéletesre az elején, már nincs igazán időd kijavítani.
Newey számára az F1 állandó fejlődési ciklusa sokkal vonzóbb: „A Formula–1-ben, még ha nem is kezded jól a szezont, ha az autó alapvető felépítése rendben van, a hajtáslánc megfelelő, és kiváló versenyzőid vannak, akkor képes vagy fordítani a helyzeten. A McLaren erre most egy nagyon jó példa.”
A brit sztártervező gondolkodott közúti autók fejlesztésén is, főként a Valkyrie és az RB17 projektek kapcsán. „Mindig is érdekeltek az utcai autók. Élveztem a Valkyrie-t, és most is részt veszek az RB17 munkájában. De ami igazán vonz, az az ember-gép kapcsolata, a versenysport, az, hogy hetente újra és újra ki kell állni a közönség elé.”
Hasonló okokból vetette el a repüléstechnikai karriert is, amely területen egyes egyetemi barátai tevékenykednek: „Ők olyan projekteken dolgoznak, amelyek eredménye csak 10-15 év múlva kerül a levegőbe. Nincs elég gyors visszacsatolás, én viszont úgy éreztem, hogy szükség van az ember és a gép kapcsolatára.”