Nagyon nagy szüksége lett volna egy erős időmérőre és a pole-pozícióra Imolában Lando Norrisnak, hiszen az utóbbi versenyhétvégéken elveszítette az előnyét, sőt hátrányba került a tabellán Oscar Piastrival szemben.
A brit pilóta azonban nem tudta összerakni a megfelelő kört a Q3-ban, végül csak a negyedik helyen zárt, és három tizedmásodperccel kikapott a pole-t szerző Piastritól.
Norris szokás szerint önkritikusan értékelt:
„Azt hiszem, valószínűleg nem voltam elég gyors. Egyik Q3-as teljesítményem sem volt elég erős idén, szóval ugyanez a helyzet” – mondta a Sky Sportsnak.
„Ugyanaz, mint minden hétvégén. Meg kell próbálnom pozíciókat hozni és előre menni. Nem könnyű, mert ez nem egy egyszerű pálya az előzéshez, de ez van, ami van. Ugyanaz a történet. Nem voltam elég jó a kvalifikáción, és megpróbálok holnap egy jó versenyt futni.”
Nem az autóval van gond
Norris tovább folytatta az önkritikus értékelést a sajtó képviselői előtt:
„Sok hibát követtem el, egyszerűen sosem elég jó az utolsó köröm a kvalifikáción. Mindenki mindig gyorsabban megy, én pedig lassabban, szóval ez egyszerűen nem elég jó. Nincs semmi baj az autóval, a pole-ban van, és a legjobb autó a pályán."
„Nem fogom csak az autót hibáztatni, ez rajtam múlik. Egész hétvégén jól éreztem magam, a Q1-ben és a Q2-ben is jól éreztem magam, és úgy éreztem, hogy van elég köridő.
„De amikor megpróbálom feszegetni, egyszerűen nem megy. Sok minden változott tavalyhoz képest, és egész pályafutásom során a kvalifikáció volt messze a legnagyobb erősségem. De idén egyszerűen nem jön össze nekem, és azt hiszem, értjük az okokat, de természetesen nem én leszek a legboldogabb emiatt, mert a pole-ért akarok harcolni, és a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy kellene."
Villeneuve Piastrit méltatta
Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve azonnal összegezte is, hogy szerinte mi volt a különbség a két mclarenes között:
„Piastri jó, és úgy tűnik, hogy nyomás alatt is teljesít. Vegyük a tavalyi évet - Lando volt a csapat időmérős menője. És most Lando összeomlik minden alkalommal, amikor egy kis nyomás van, és Piastri úgy tűnik, hogy egy lépést tesz előre. Ha megnézed a körét, agresszív volt. Még a végén a forgalommal együtt is, ami láthatóan zavarta őt, de nem hibázta el a csúcspontot, és sikerült megszereznie a pole-t.”