A Red Bull csapatától érkező Wheatley április 1-jén kezdte meg munkáját a Saubernél, amely 2026-tól már Audi-gyári csapatként áll rajthoz az F1-ben.
A Sauber rendkívül gyenge szezont futott 2024-ben – az idei évben ugyan már több világbajnoki pontot gyűjtöttek, mint a teljes tavalyi szezon során, ám így is a konstruktőri tabella utolsó helyén állnak.
Wheatley optimistán, mégis visszafogottan beszélt a csapat jövőjéről.
„Minden lehetséges" – mondta sejtelmesen, amikor a jövőbeli esélyeikről kérdezték.
„Tetszik, ahogy Mattia megközelíti a dolgokat – ahol mások kihívást, ő lehetőséget lát. Biztos vagyok benne, hogy 2026 és 2029 között rengeteg lehetőség lesz a bizonyításra. Hosszú utat kell megtennünk."
„A mi hozzáállásunk szerény. Tiszteljük a versenytársakat, és mindent megteszünk azért, hogy már a kezdetektől megfelelő szinten teljesítsünk."
Régi ismeretség köti össze Binottóval
„Mattiával már nagyon régóta ismerjük egymást. Néhányan talán emlékeznek rá, hogy 2006-ban a Red Bull Ferrari-motorokat használt – ekkor találkoztunk először. Ő irányította a motorprogramot, és már akkor remekül megértettük egymást.”
„A kapcsolatunk rendkívül egyszerű. Mattia szerepköre fontos, és nagy feladat áll előtte: ő felel azért, hogy a kasztni és a hajtáslánc egységet alkosson – vagyis hogy megszülessen az Audi F1-es autója."
„Az én munkám ott kezdődik, amikor az autó elhagyja a gyárat. A csapatommal együtt mi vállalunk felelősséget a működtetéséért a versenypályán. Az én szerepem inkább a kereskedelmi, kommunikációs és a pályán való operációs feladatokra koncentrálódik."