DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Még idén tesztelni fog valamivel a Cadillac

Az új F1-es csapat főnöke ugyanis szeretné, ha a szerelők is formába kerülnének. Lowdon és Towriss beszélt a projekt állásáról és a nehézségekről.

Bár az F1-es autójukat nem vihetik pályára, másféle versenyautóval biztosan tesztelni fog még idén a Cadillac – árulta el Graeme Lowdon, a leendő új istálló csapatvezetője. Az első prototípus karosszéria már elkészült, de hiányoznak a pályán gyűjthető adatok.

Alig néhány hete vált teljesen hivatalossá, hogy 2026-ban érkezhet tizenegyedik csapatként a Formula-1-be a General Motors és a TWG Motorsport közös projektje, a Cadillac F1 Team. A munka persze már jó ideje zajlik a háttérben – erről Lowdon a Miami Nagydíj helyszínén beszélt a Sky Sports F1-nek:

„Dolgoznak versenyzők a szimulátorban nagyjából az év vége óta, szóval ezzel az oldallal jól állunk. Az aerodinamikai program remekül halad, szóval ami kicsit hiányzik, az az, amit a pályán láttunk, de el fogunk jutni oda is.”

f1-lowdon-cadillac-1



Lowdon azt is elárulta az interjú során, hogy bár a tesztkorlátozások és a szigorú szabályok révén a készülő F1-es autójukat nem vihetik pályára, de meg fogják találni a módját, hogy valamilyen formulaautóval teszteljenek – ennek oka pedig a szerelők formába hozása:

„Az a szándékunk, hogy az idei esztendő későbbi szakaszában teszteljünk valamilyen együléses versenyautóval, mert azt akarjuk, hogy dolgozzanak a szerelők. Első kézből láttuk, mi történhet igazi versenyközegben, és mindenkinek rögtön a legjobb formáját kell hoznia. Valamikor, valahol egy pályán fogunk dübörögni majd, csak hogy a mérnökök jól dolgozzanak, és a pilótákat is integráljuk a csapatba.”

 

Már kész a prototípus karosszéria

Van, amiben így is jól áll a Cadillac: „Néhány hete szállították le az első 2026-os karosszériát a gyárunkba. Szóval ez egy teljesen megmunkált prototípus karosszéria, van rajta bukókeret, és úgy néz ki, mint egy Formula-1-es autó nagy része. Ezt a karosszériát fogjuk használni különböző teszteken való bizonyításra: sok van ebből, és mivel új szabályrendszer jön 2026-ban, ezek még megterhelőbbek” – fogalmazott Lowdon.

f1-cadillac-fia

Arról már a TWG vezére, Dan Towriss beszélt a The Race-nek, hogy milyen hátrányokkal jár egy teljesen új csapat felépítése a nulláról:

„Van egy szélcsatornás modellünk, de nincsenek rajta Pirelli-gumik, csak a modellváltozatuk. Szóval vannak ilyen apró eltérések, és ugye nem tudjuk összevetni a pályával, és ezek az adatok, amikkel egy új csapat nem rendelkezik egy meglévőhöz képest. Ezek mind kihívások, amelyekről azt gondoljuk, hogy le tudjuk győzni őket, de mindenképp szembe kell néznünk velük.”

Towriss azt is hozzátette, hogy bár sok szakembert igazoltak az utóbbi időszakban, egy jelentős részük a korábbi munkaadójuk és a kertészkedési szabadság miatt csak bizonyos idő letelte után kezdhet dolgozni a Cadillacnél – ezért érzi szerencsének, hogy már jó ideje a „piacon” voltak, így sokan már munkába állhattak náluk.

A Cadillac egyébként szombaton valamiféle prezentációt is fog tartani Miamiban: a találgatások szerint az arculatukat, akár az autódizájnt is leleplezhetik, utazó tudósítónk, Mészáros Sándor értesülései szerint azonban arra nem kell számítani, hogy akár már pilótabejelentést is tesznek például a nagy esélyesnek tartott Sergio Perez kapcsán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: