Az időmérőkön kell javítaniuk annak érdekében, hogy jobb eredményekért szállhassanak harcba a nagydíjakon – vélekedik Charles Leclerc, aki szerint idén ismét fontosabb faktorrá vált az F1-ben, hogy ki tud a futamokon tiszta levegőben autózni.
Leclerc saját maga és a Ferrari első dobogóját szerezte a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: kiválóan működött a monacóinál az a stratégia, hogy elnyújtották az első etapját a közepes gumikon, így a második szakaszban frissebb keményebb abroncsokon le tudta vadászni George Russellt, és végül a hátulról érkező Lando Norris pedig nem tudta elkapni.
A pilóta maga is elismerte, hogy bár eleve erősebb volt a dzsiddai hétvégéjük, meglepte őket, mennyire életre kelt az SF-25-ös a futamon, amikor nem egy rivális turbulens levegőjében kellett autózni:
„Nagyon könnyedén érzem magam az autóval olyan módon, hogy tudom, hogy többször tudom kihozni belőle a maximumot, mint nem, de sajnos az autó potenciálja nem elég jó ahhoz, hogy jobbért harcolhassunk az időmérőn. A versenyen az autó egyensúlyának megvolt az eerdménye. Mind meglepődtünk a tiszta levegőben mutatott tempónkon, az igazán jó volt.”
Mindezek miatt azzal is egyetért Leclerc, hogy elsősorban a kvalifikációkon kell javulnia a Ferrarinak: „Úgy gondolom, közel vagyunk versenytempóban. Szerintem kicsit a tiszta levegő határozza meg, hogy ki nyeri a futamot. Mindig ez volt a helyzet, idén kicsit talán jobban, mint máskor. És nyilván amikor ez a helyzet, az időmérő fontosabb” – nyilatkozta az FIA sajtótájékoztatóján a futam után.
„De sajnos két éve szenvedünk azzal, hogy mindent összerakjunk az időmérőkön. Ezen a hétvégén az volt a probléma, hogy nem mindig ugyanott jelentkezett a gond. Ezúttal négy tizedet hagytunk az első három kanyarban, a kör többi részében gyorsak voltunk. Viszont a futamon meg valójában valószínűleg az első volt a legjobb szektorunk. Szóval ezt kell vizsgálnunk.”
„Nyilván vannak válaszok, és valamit rosszul csinálunk, ez egyértelmű. Meg kell találnunk, és nem veszíthetünk el túl sok versenyt addig, mert már így is 50 pontos hátrányban vagyunk a pilóták bajnokságában. Nem nagyon figyeljük ezt, de az 50 egy nagy szám. Nem akarok ennél több pontot veszíteni a következő néhány futamon.”
„Egyszerűen csak jobb autóra van szükségünk. Ha előrébbről rajtolunk, meglesznek az esélyeink. Ha nem, akkor mind túl közel vagyunk egymáshoz a futamon. Csak fókuszálnunk kell és mindent összeraknunk az időmérőn” – tette hozzá Leclerc.
Barcelona lehet a fordulópont a Ferrarinak?
A monacói arról is beszélt, hogy jelenleg összességében a három rivális topcsapat – a McLaren, a Red Bull és a Mercedes – mögött állnak a vörösök, így jobb autóra van szükségük. Viszont azt is elképzelhetőnek tartja, hogy fordulópont lehet a tavasz végi-nyár eleji Spanyol Nagydíj, ahol előre bejelentett módon szigorít az FIA az első szárnyak hajlékonyságát vizsgáló ellenőrzéseken:
„És szerintem a szezon fordulópontja Barcelona lesz az új első szárnyakkal. Remélem, kicsit a mi kezünkre játszhat” – fogalmazott ennek kapcsán Leclerc.