DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 13. kedd
F1

Leclerc: Két éve szenvedünk az időmérőkön…

A dzsiddai dobogó után úgy érzi a monacói, hogy a Ferrari F1-es versenytempója már egész jó, de ha nem tudnak előrébbről rajtolni, akkor a turbulens levegő miatt esélyük sincs.

Az időmérőkön kell javítaniuk annak érdekében, hogy jobb eredményekért szállhassanak harcba a nagydíjakon – vélekedik Charles Leclerc, aki szerint idén ismét fontosabb faktorrá vált az F1-ben, hogy ki tud a futamokon tiszta levegőben autózni.

Leclerc saját maga és a Ferrari első dobogóját szerezte a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: kiválóan működött a monacóinál az a stratégia, hogy elnyújtották az első etapját a közepes gumikon, így a második szakaszban frissebb keményebb abroncsokon le tudta vadászni George Russellt, és végül a hátulról érkező Lando Norris pedig nem tudta elkapni.

f1-leclerc-ferrari-dzsidda-2



A pilóta maga is elismerte, hogy bár eleve erősebb volt a dzsiddai hétvégéjük, meglepte őket, mennyire életre kelt az SF-25-ös a futamon, amikor nem egy rivális turbulens levegőjében kellett autózni:

„Nagyon könnyedén érzem magam az autóval olyan módon, hogy tudom, hogy többször tudom kihozni belőle a maximumot, mint nem, de sajnos az autó potenciálja nem elég jó ahhoz, hogy jobbért harcolhassunk az időmérőn. A versenyen az autó egyensúlyának megvolt az eerdménye. Mind meglepődtünk a tiszta levegőben mutatott tempónkon, az igazán jó volt.”

Mindezek miatt azzal is egyetért Leclerc, hogy elsősorban a kvalifikációkon kell javulnia a Ferrarinak: „Úgy gondolom, közel vagyunk versenytempóban. Szerintem kicsit a tiszta levegő határozza meg, hogy ki nyeri a futamot. Mindig ez volt a helyzet, idén kicsit talán jobban, mint máskor. És nyilván amikor ez a helyzet, az időmérő fontosabb” – nyilatkozta az FIA sajtótájékoztatóján a futam után.

„De sajnos két éve szenvedünk azzal, hogy mindent összerakjunk az időmérőkön. Ezen a hétvégén az volt a probléma, hogy nem mindig ugyanott jelentkezett a gond. Ezúttal négy tizedet hagytunk az első három kanyarban, a kör többi részében gyorsak voltunk. Viszont a futamon meg valójában valószínűleg az első volt a legjobb szektorunk. Szóval ezt kell vizsgálnunk.”

f1-leclerc-ferrari-dzsidda-1

„Nyilván vannak válaszok, és valamit rosszul csinálunk, ez egyértelmű. Meg kell találnunk, és nem veszíthetünk el túl sok versenyt addig, mert már így is 50 pontos hátrányban vagyunk a pilóták bajnokságában. Nem nagyon figyeljük ezt, de az 50 egy nagy szám. Nem akarok ennél több pontot veszíteni a következő néhány futamon.”

„Egyszerűen csak jobb autóra van szükségünk. Ha előrébbről rajtolunk, meglesznek az esélyeink. Ha nem, akkor mind túl közel vagyunk egymáshoz a futamon. Csak fókuszálnunk kell és mindent összeraknunk az időmérőn” – tette hozzá Leclerc.

 

Barcelona lehet a fordulópont a Ferrarinak?

A monacói arról is beszélt, hogy jelenleg összességében a három rivális topcsapat – a McLaren, a Red Bull és a Mercedes – mögött állnak a vörösök, így jobb autóra van szükségük. Viszont azt is elképzelhetőnek tartja, hogy fordulópont lehet a tavasz végi-nyár eleji Spanyol Nagydíj, ahol előre bejelentett módon szigorít az FIA az első szárnyak hajlékonyságát vizsgáló ellenőrzéseken:

„És szerintem a szezon fordulópontja Barcelona lesz az új első szárnyakkal. Remélem, kicsit a mi kezünkre játszhat” – fogalmazott ennek kapcsán Leclerc.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: