A múlt heti fioranói bejáratás után három napot tesztel ezen a héten Barcelonában a Ferrari, amely során Lewis Hamilton és Charles Leclerc is jelentős kilométermennyiséget teljesít majd egy korábbi, egészen pontosan 2023-as autóval.
Az a cél, hogy a szélcsatornában, és a szimulátorban látott, tapasztalt eredmények megerősítést nyerjenek a pályán is – az utóbbi években megtapasztalhattuk többször, hogy a csapatok a szezon előtti hivatalos teszten is leginkább azt ellenőrzik, hogy a szimulációs eszközeik mennyire pontosak, mennyire korrelálnak az ott látott változások, adatok a valósággal.
Ez azért nagyon fontos, mert így lehet majd év közben jól fejleszteni, és magabiztosan hozni az újításokat anélkül, hogy folyamatosan a tévutakon kelljen gondolkodni.
A hírek szerint a Ferrari már teljes mértékben áttért erre az útra, és minden fejlesztésüket szeretnék „megerősíttetni” a pályán is, mióta Diego Tondi és Loic Serra irányítja a munkát a technikai fronton.
A csapat tavaly bemutatott egy kísérleti padlólemezt, már a 2025-ös szezont célozva, hogy minél többet sikerüljön megtanulnia róla – a cél az, hogy a gyors kanyarokban stabilabb legyen az autó, és hogy ne pattogjon, delfinezzen annyit.
Tavaly és tavalyelőtt is kihozta ezeket a gyengeségeket a Ferrari autóinál a barcelonai pálya, ezért is kiváló helyszín ez ahhoz, hogy az új megoldás működését tesztelhessék – hiszen 2024-ben például pont az vetette vissza őket hónapokra, hogy az új padlólemez előhozta a pattogást, és mire ezt megoldották, már szinte elúszott a vb-cím.
Sok olyan dolog van, amit a szélcsatornában és a szimulációk során nem tudnak modellezni, a delfinezés mellett a kerékvetőkkel való bánásmód, vagy az aerodinamikai leszorítóerő változása bizonyos tényezők hatására – erre tökéletesen alkalmas ez a pálya, és egy ilyen teszt még a 2023-as autóval is.
Ezzel elkerülhetők bizonyos meglepetések és zsákutcák, és bár az FIA szigorúan tiltja az aktuális alkatrészek tesztjét, de a minimum két évvel korábbi autókkal való körözgetés így is hasznos, hiszen célzottan tudnak megmérni bizonyos változásokat a szenzorok segítségével, ezek az adatok pedig sokat segíthetnek az aktuális autó fejlesztésében is.
Nem véletlen, hogy az FIA idén már csak maximum 1000 tesztkilométert enged a két évvel korábbi autókkal is – éppen ezért döntött úgy a Mercedes, hogy Andrea Kimi Antonellit a 2020-as autóval köröztetik, hiszen arra még nem vonatkoznak a tiltások.