A 2023-as dominancia után 2024-ben mindössze a konstruktőri bajnokság harmadik helyén végzett a Red Bull, amely hatalmas visszaesést tapasztalt az idény második felére az erős szezonkezdet után. Christian Horner, az osztrákok csapatfőnöke szerint az autó problémái már 2023-ban jelen voltak, viszont csak az elmúlt szezonban jöttek elő látványosan.
„Szerintem csak jobban kihangsúlyozottak voltak. Már tavaly is voltak jelei, és most csak jobban előjöttek. A probléma az, hogy tavaly 22 versenyt megnyertünk a 23-ból. Ez sok problémát elrejtett” – idézi a Motorsport Hornert.
„Ezt is próbáljuk megérteni. Sok teóriánk van. Változott valami? Vajon csak az eszközök képességeinek határán vagyunk a szabályrendszerben, és az autók egyre inkább közelednek egymáshoz? A különbségek nagyon aprók, de hatalmas jelentőségük van.”
A szezon során a Red Bull egyik legnagyobb problémája az volt, hogy a szimulációk során kapott adatok nem egyeztek a pályán tapasztaltakkal.
„Amikor ezek nem adódnak össze, az olyan, mintha lenne három óránk, amelyek mind különböző időt mutatnak. Melyiknek higgyünk? Végül úgyis a stoppernek hiszel a pályán, mert az nem hazudik. A biztató dolog az, hogy az eszközök most már kezdenek jobban korrelálni azzal, amit a szimulátoron látunk” – mondta a csapatfőnök.
Arra a kérdésre, hogy hol jött rá a csapat, hogy az adatok korrelációjában tapasztalt problémák befolyásolják a teljesítményüket, Horner így felelt: „Imolában. Olyan fejlesztéseket hoztunk Imolába, amik nehezebbé tették az autó karakterisztikáit. És végül egy nagyon szűk teljesítményablakot kaptunk. Azt hiszem, a teljesítménygörbénk nagyon meredek lett, és ez sokkal nehezebbé tette az autó vezetését.”