A balesetekről és az ezekből adódó problémákról szólt a Williams 2024-es szezonja. Az elmúlt idényben rengeteg olyan törése volt a brit alakulatnak, amely után valamilyen szinten újra kellett építeniük az autót, emiatt pedig anyagilag is nehéz helyzetbe kerültek a grove-iak. Alexander Albon most a Motorsport szaklapnak arról beszélt, mi okozhatta azt a sok balesetet, ami az istállót hátráltatta a szezonban.
„A versenyzői és egyéb hibák keveréke. Nem mondanám, hogy kifejezetten az autó hibái, de párszor technikailag inkább vezetői hibák voltak, közben meg mégsem azok. A rendszereket, amiket kicseréltünk, nehéz volt kezelni. Ha közösen jobb munkát végzünk, akkor elkerülhettük volna ezt.”
„A szezon elején elég sok kasztnit elhasználtunk, például Melbourne-ben egyet, Suzukában még egyet. Viszont, ha közelebbről megnézzük a dolgot, részben a súlyban leledzik a probléma. Volt néhány olyan alkatrész az autón, amely fémből készült, nem szénszálas anyagból. Így tulajdonképpen gyakran ezek okozták a törések egy részét. Lényegében saját magát okozta a sérülés, ezért rögtön már az első futamtól kezdve hátrányban voltunk. Ezeknek a fém alkatrészeknek már az elejétől fogva szénszálas anyagból kellett volna lenniük, mint ahogyan most is vannak” – magyarázta a brit-thai pilóta.
Arra a kérdésre válaszolva, hogy mégis miért ezt a megoldást választotta James Vowles gárdája, Albon így felelt: „Ennek az oka az, hogy gyorsabban megtervezhetsz és legyárthatsz mondjuk egy fémből készült alkatrészt, mint egy szénszálasat. Tehát ha egyszer lemaradsz a többiektől, ez egy jó módja annak, hogy időt nyerj hozzájuk képest.”
„Ha az első felfüggesztés néhány alkatrésze esetében ezt megteszed, és aztán szenvedsz egy nagy balesetet, olyankor a futómű terhelése egy kicsit más, szóval valószínűleg ez is hozzájárult néhány kezdeti problémához. Ezek egy ideig az autón voltak, viszont hamarosan fejlesztettük őket.”