DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap
F1

„Néha esélyünk sem volt” – Verstappen trükközést gyanít

Max Verstappen szerint ő biztosan tudja, hogy mik történtek a háttérben, de ezt soha senki nem fogja elismerni. Az ő autójuknál Monza után következett be a fordulat.

Max Verstappen utalt arra, hogy egyes F1-es csapatok megszeghették a technikai szabályokat 2024-ben, de elzárkózott a közvetlen vádaskodástól. 

Miközben a Red Bull formája a szezon során visszaesett, a csapat technikai csetepatéba keveredett a fő bajnoki rivális McLarennel, különösen a hajlékony első és hátsó szárnyak, a Red Bull első hasmagasság-állítója, valamint az állítólagos „vízhűtéses gumik” vádja miatt.

Egyetlen csapatról sem derült ki, hogy ténylegesen megszegte volna a szabályokat ebben a szezonban, de az FIA többször is finomított a szabályokon, vagy a technikai direktívákon, amely érdekes kérdéseket vetett fel – Verstappen pedig világossá tette, hogy gyanakszik.

Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója korábban a RacingNews365-nek adott interjújában kifejtette véleményét a McLarennel kapcsolatban, és bár Verstappen nem nevezett meg konkrét csapatot, egyértelművé tette álláspontját. 

„A háttérben történtek dolgok, így bizonyos versenyeken egyáltalán nem volt esélyünk” – mondta a de Telegraafnak. „Ezt biztosan tudom, de ezt soha senki nem fogja beismerni.”

f1-verstappen-redbull-norris-mclaren



A Red Bull visszaesésének mélypontja az Olasz Nagydíjon következett be, ahol Verstappen a gyenge hatodik helyen végzett – a holland elmondta, hogy mennyire meglepte néhány adat, amivel az autó teljesítményével kapcsolatban találkozott.

„Az összes terv az új alkatrészekre, amelyek ezután jöttek volna, a kukába került, a csapat tulajdonképpen a nulláról kezdte ezt követően” – írta le. 

„Előtte nem tudták megtalálni a pontos problémát. Láttam, hogy egy ponton feljött néhány grafikon, amikor az adatokat néztük. Láttam bizonyos aerodinamikai eltolódásokat, ahogy a kanyarokba mentünk, a kormányzás és a hasmagasság tekintetében is.”

„Más volt, mint az előző évi autó. Azt mondtam: 'Hé, ez nagyon egyértelmű, hogy ez a probléma, nem igaz?' Ami igaz is volt. Korábban nem láttam ezeket a vonalakat és grafikonokat. Aztán azt mondtam, hogy elég egyértelmű, hogy min kell dolgoznunk, mert a mérnökök nyilván pontosan tudják, hogy mit változtattak a tavalyi autóhoz képest” – fogalmazott.

Verstappen azt is hozzátette, hogy akkor is érezte az autó egyensúlygondjait, amikor az időeredmények ezt még nem mutatták, de akkor a csapat nem szentelt még ennek igazán nagy figyelmet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: