Csupán a 2024-es szezonkezdet előtt jelentették be, hogy az Audi, amely 2026-ban indítja el gyári csapatát, teljes, 100 százalékos részesedést vásárol a Sauber istállóban – a hírek szerint 650 millió euró volt a vételár.
Az Autosport azonban arról ír, az Audi terveit felülírta az anyavállalat, a Volkswagen AG rossz gazdasági helyzete: a csoportnál gyárbezárásoktól tartanak, állítólag 30 ezer munkahely került veszélybe. Ilyen körülmények mellett nem igazolható, hogy a Formula-1-es projektre vagyonokat költsenek a cégcsoport büdzséjéből.
A cikk két kulcsszereplő távozását említi: Markus Duesmann vezérigazgató és az F1-es projektet felügyelő Oliver Hoffmann leváltása nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a kezdeti vízió változzon, és az Audi engedjen a 100 százalékban saját tulajdonú modellből.
A katari érdeklődés már korábban is felmerült a szaksajtóban, az Autosport szerint azonban a tárgyalások annyira előrehaladtak, hogy már jövő héten megszülethet az egyezség, a korábban vártnál sokkal nagyobb beruházással. A lap arról ír, hogy a beruházók – lényegében maga Katar állami tulajdonú holdingokon keresztül – egymilliárd dollárt költenének a projektre, ha minden feltétel teljesül.
Elképzelhető az is, hogy az új befektetők a csapatnévbe is bekerülnek: vagy kifejezetten a Katar név, vagy valamelyik katari vállalat formájában, különösen, ha a katariak a Sauber többségi tulajdonát és a neuburgi motorgyárat is megvásárolják.
Az Audi részéről nem kommentálnak, arra hivatkozva, hogy spekulációval elvből nem foglalkoznak.
A katariak már a Volkswagen Csoportban vannak
Az anyavállalatban, a VW konszernben már most rengeteg katari tőke van: a Qatar Holding LLC birtokolja a részvények 17 százalékát, ezzel a harmadik legnagyobb részvényes. Az igazgatótanács 20 székéből kettőben ül katari.