DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Qiddiya: Mobilitási terv nyolc pontban

Abdulaziz Alaqel, a Qiddiya komplexum fejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója nyolc pontban tette közzé az újonnan épülő, jövőbeli szaúdi F1-es pálya mobilitási tervét.

Még március elején számoltunk be a hírről, hogy egy jelentős beruházást követően néhány év múlva Dzsiddából új helyszínre, a Rijád belvárosától körülbelül 40 percnyire elhelyezkedő Qiddiya komplexumba költözhet az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj.



A majdani versenypálya nyomvonalát a korábbi F1-es pilóta, Alexander Wurz és a híres pályatervező, Hermann Tilke alkotta meg. A pálya összesen 21 kanyarból áll majd, de a legfőbb jellegzetessége a szintkülönbségben rejlik: nem kevesebb, mint 108 méter lesz a pálya legmagasabb és legalacsonyabb pontja között

Qiddiya Grade 1-es besorolású lesz, céljuk, hogy az F1 mellett MotoGP-futamokat és WEC-fordulókat rendezzenek, valamint regionális és nemzeti bajnokságoknak is otthont adjanak.

A versenyzésen kívül számtalan kikapcsolódási és szórakozási lehetőséget is kínáló Qiddiya megaprojekt menedzsmentjéből Abdulaziz Alaqel a komplexum mobilitási tervét ismertette, melyet nyolc pontban foglalt össze. 

1. Regionális és helyközi szinten is öt perc sétával megközelíthetőek legyenek az egyes tömegközlekedési eszközök megállói

2. Az utazási és várakozási idők minimalizálása

3. A mobilitást a Qiddiya-élmény részévé tenni (szórakozás, zökkenőmentesség, biztonság)

4. Kapacitás 48 millió látogató befogadására

5. Mindenki számára megfizethető opciók biztosítása

6. A tömegközlekedés priorizálása, az autóval való utazás minimalizálása

7. Innováció a pályán – új megoldások, moduláris infrastruktúra

8. A környezetvédelmi szempontok szerinti fenntartható mobilitásra való törekvés

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: