A McLaren egy dologban jár az F1-es mezőny előtt, mégpedig abban, hogy egyedüliként tud mindig, minden új fejlesztési csomagjával betalálni és elérni a kívánt javulást, a remélt hatást.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull is futott már zsákutcába azzal, hogy az adott csomag nem a várt adatokat produkálta a pályán, vagy egy olyan kellemetlen mellékjelenséget generált, amelynek megoldása további hetekbe, hónapokba telt.
A McLarennél viszont minden sül, és Rob Marshall, a Red Bulltól korábban megszerzett technikai igazgató szerint a titok az, hogy más ritmusban fejlesztenek, mint a többiek.
„Jó érzés, hogy folyamatosan sok apró fejlesztést hajtunk végre, kicsit olyan, mint a mi szingapúri övszárnyunk" – idézi Marshall szavait a Racingnews365.com.
„De ugyanakkor néha egy kicsit vissza kell tartanod őket, amíg vársz arra, hogy egy csomó alkatrész egyszerre érkezzen. Ennek az az előnye, hogy a különböző alkatrészek gyakran nem illenek össze igazán jól, vagy nem olyan jól, mint ahogyan azt gondolnánk” – magyarázta a szakember.
A McLarennél gyakran hangsúlyozták tavaly óta, hogy ritkábban hoznak fejlesztéseket, viszont akkor komolyabb csomagokat, és a 2023 nyári módosítások óta minden egyes újítás jelentős előrelépést is eredményezett a wokingiaknál.
„Ha egy csomagban hozod őket, akkor tudod, hogy az alkatrészek így együtt, egy csomagban, egy kombinációban szerepeltek a CFD-ben és a szélcsatornában, együtt fejlesztették őket. Így biztosabbak lehetünk abban, hogy az alkatrészek kombinációja jól működik együtt, míg ha sok kis részletben hozzuk a fejlesztéseket, akkor előfordulhat, hogy az egyik egy kicsit kompromittálja a másikat.”